طرح دوره بالینی یا course plan
سال تحصیلی: 403-402 |
ماه:6 |
||||||||
گروه آموزشی:گوش و حلق و بینی |
دوره: |
||||||||
نام درس:بیماریهای گوش, کلو: بینی و کاربرد جراحی در درمان آنها |
شماره درس : |
||||||||
نام مسوول دوره:دکتر امیر عباس کارگشایی |
مکان برگزاری دوره:سامانه نوید(به صورت مجازی) |
||||||||
شروع و پایان دوره: |
طول دوره:ترم تحصیلی |
||||||||
آدرس دفتر گروه:بیمارستان الزهرا اصفهان |
تلفن دفتر گروه:بیمارستان الزهرا اصفهان |
||||||||
ساعت و روزهای تماس با مسوول دوره:طبق هماهنگی با دفتر گروه |
Email:kargoshaie@med.mui.ac.ir |
||||||||
هدف کلی دوره:آشنایی با بیماریهای گرش, گلو, بینی و حنجره |
|||||||||
اهداف اختصاصی دوره:
دانشجویان در این درس با انواغ بیماریهای گوش, گلو, بینی و حنجره اشنا می شوند تا بتوائند اختلالات |
|||||||||
جدول کلاس تئوری |
|||||||||
ردیف |
تاریخ |
موضوع |
مدرس |
ساعت |
مکان |
طرح درس |
اسلاید |
درسنامه |
|
|
|
آناتومي گردن، توده هاي گردني - عفونت فضاهاي عمقي گردني |
دکتر رضائیان |
|
|
|
|
|
|
|
|
توده هاي بيني و سينوسهاي پارانازال |
دکتر قضاوی |
|
|
|
|
|
|
|
|
بيماريهاي دهان، زبان و حلق و غدد بزاقي، انواع روشهاي جراحي و اثرات آن بر گفتار |
دکتر قضاوی |
|
|
|
|
|
|
آناتومي، فيزيولوژي و روشهاي مختلف جراحي حنجره، ليزر، توانبخشي گفتاري | دکتر قضاوی | ||||||||
آناتومي، فيزيولوژي و بيماريهاي گوش خارجي ، مياني ، داخلي | دکتر سیدمجتبی ابطحی | ||||||||
تراكئوستومي و كنترل راه هوايي – تكلم مروي ، پروتز | دکتر رقاع | ||||||||
بيماريهاي عفونتي، التهابي، آلرژيك در حنجره و اثرات آن برگفتار | دکتر رقاع | ||||||||
چگونگي غربالگري كاهش شنوائي در نوزادان و اطفال | آقای نیلفروش | ||||||||
پيوند حلزون، توانبخشي بيمار پيوند حلزون شده، سمعك و انواع آن | آقای نیلفروش | ||||||||
تروماي صورت و شكستگي هاي فك و صورت و حنجره | دکتر عسکری | ||||||||
آناتومي و فيزيولوژي و عفونت بيني و سينوسها، خون دماغ، روشهاي جراحي سينوسها و بيني | دکتر هاشمی | ||||||||
آناتومي ، فيزيولوژي و بيماريهاي تيروئيد و اثرات آن بر گفتار | دکتر کارگشایی | ||||||||
آنوماليهاي لب و كام، روشهاي جراحي، فارنژيال فلپ در اختلال گفتار درماني - عفونتهاي دنداني | دکتر رضاییان | ||||||||
ريفلاكس و تظاهرت آن در ENT و اثرات آن بر گفتار | دکتر کارگشایی | ||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
جدول مهارت های عملی ضروری |
|||||||||
ردیف |
مهارت |
تعداد مشاهده |
تعداد اجرای زیر نظر |
تعداد اجرای مستقل |
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
منابع اصلی درس (عنوان کتاب، نام نويسنده، سال و محل انتشار، نام ناشر، شماره فصول يا صفحات مورد نظر در اين درس- در صورتی که مطالعه همه کتاب يا همه مجلدات آن به عنوان منبع ضروری نباشد)
منابع فرعی درس:
|
|||||||||
نحوه ارزشيابی فراگیر و بارم مربوط به هر ارزشيابی الف) در طول دوره (ارزشیابی فعالیت فراگیر در لاگ بوک، کارپوشه،....) بارم:
ب) پايان دوره (کتبی و عملی) امتحان به صورت سوالات چهر گزینه ای بدون امتیاز منفی بارم: |
|||||||||
قوانین و مقررات آموزشی دوره:
|
|||||||||
سياست مسوول دوره در مورد برخورد با غيبت و تاخير فراگیر یا هرگونه نقض قوانین:طبق قوانین و آیین نامه های آموزشی
|
|||||||||
۱ بیماریهای گوش: |
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
شرح وظایف فراگیران در اتاق عمل
|
|||||||||
شرح وظایف فراگیران در گزارش صبحگاهی
|
|||||||||
شرح وظایف فراگیران در کنفرانس ها
|
|||||||||
شرح وظایف فراگیران در ژورنال کلاب
|
|||||||||
شرح وظایف فراگیران در مرکز مهارت های بالینی |
|||||||||
جدول زمان بندی ارائه دوره: |
|||||||||
ساعت 13-14 |
ساعت 12-13 |
ساعت 11-12 |
ساعت 10-11 |
ساعت 9-10 |
ساعت 8-9 |
ساعت 7-8 |
تاریخ |
روز |
ردیف |
|
|
|
|
|
|
|
|
شنبه |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
یکشنبه |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
دوشنبه |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
سه شنبه |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
چهارشنبه |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
پنج شنبه |
6 |