طرح دوره بالینی یا course plan
13:30
سال تحصیلی: 00-99 |
برنامه دستیاری فلوشیپ نوروسایکیاتری |
||||||||
گروه آموزشی: روانپزشکی |
دوره: فلوشیپ |
||||||||
نام درس: نوروسایکیاتری |
شماره درس : ---- |
||||||||
نام مسوول دوره: دکتر فاطمه رجبی |
مکان برگزاری دوره: بیمارستان آیت ا... کاشانی |
||||||||
شروع و پایان دوره: اول مهر ماه 99 لغایت بیست و نهم اسفند 1400 |
طول دوره: دو سال |
||||||||
آدرس دفتر گروه: بیمارستان خورشید- دفتر گروه روانپزشکی |
تلفن دفتر گروه:32222475- 031 |
||||||||
ساعت و روزهای تماس با مسوول دوره: یکشنبه ها 12-10 |
Email: fara860@yahoo.com |
||||||||
هدف کلی دوره: آموزش تئوری و بالینی دستیاران دوره فلوشیپ |
|||||||||
اهداف اختصاصی دوره: 1- این دوره باید بتواند روانپزشک با تبحر کافی در زمینه تدبیر و درمان اختلالات هیجانی، شناختی ورفتاری بیماران نورولوژیک تربیت کند. 2- دانش آموخته این دوره باید آشنایی کافی با مفاهیم و مبانی علوم اعصاب بالینی و کاربرد آنها در تدبیر ودرمان بیماری های روانپزشکی و نورولوژی داشته باشد. |
|||||||||
جدول کلاسهای نظری |
|||||||||
ردیف |
تاریخ |
موضوع |
مدرس |
ساعت |
مکان |
طرح درس |
اسلاید |
درسنامه |
|
1 |
یکشنبه و سه شنبه |
Cognitive neuroscience |
دکتر مجید برکتین دکتر فاطمه رجبی |
13:30 |
بیمارستان کاشانی |
2 |
4 |
||
2 |
یک بار در فصل |
شرح حال نوروسایکیاتری |
دکتر مجید برکتین دکتر فاطمه رجبی |
13:30 |
بیمارستان کاشانی |
2 |
4 |
. |
|
3 |
دو جلسه در نیم سال |
خواندن و تفسیر EEG |
دکتر مجید برکتین دکتر فاطمه رجبی |
13:30 |
بیمارستان کاشانی |
4 |
. |
||
4 |
دو جلسه در نیم سال |
خواندن و تفسیر MRI |
دکتر مجید برکتین دکتر فاطمه رجبی |
13:30 |
بیمارستان کاشانی |
2 |
4 |
. |
|
جدول مهارتهای عملی ضروری |
|||||||||
ردیف |
مهارت |
تعداد مشاهده |
تعداد اجرای زیر نظر |
تعداد اجرای مستقل |
|||||
1 |
گرفتن شرح حال روان پزشکی عصبی |
60 |
60 |
60 |
|||||
2 |
ارزیابی نوروسایکیاتریک |
60 |
60 |
60 |
|||||
3 |
خواندن و تفسیر MRI |
60 |
60 |
60 |
|||||
4 | خواندن و تفسیر EEG |
40 |
40 | 40 | |||||
منابع اصلی درس (عنوان کتاب، نام نويسنده، سال و محل انتشار، نام ناشر، شماره فصول يا صفحات مورد نظر در اين درس- در صورتی که مطالعه همه کتاب يا همه مجلدات آن به عنوان منبع ضروری نباشد) منابع فرعی درس (کتاب، مجله، سامانه و...): Kaplan and Sadock's Comprehensive Textbook of Psychiatry Tenth Edition Benjamin J. Sadock, Virginia A. Sadock, Pedro Ruiz 2017, Lippincott Williams, I SBN-13: 978-1451100471, ISBN-10: 1451100477
|
|||||||||
نحوه ارزشيابی فراگیر و بارم مربوط به هر ارزشيابی الف) تکوینی (ارزشیابیهای حین دوره) : تکمیل فرم ارزشیابی ماهیانه توسط استاد مربوطه بارم: 100
ب) تراکمی (ارزشیابیهای پایان دوره) : جمع و میانگین گیری فرم های ارزشیابی ماهیانه و آزمونهای کتبی، آسکی و مینی سیکس هر دستیار بارم: طبق آیین نامه های موجود |
|||||||||
قوانین و مقررات آموزشی دوره: دستیار فلوشیپ باید رعایت نظم و انضباط ، رعایت پوشش و وضعیت ظاهری، برخورد محترمانه با بیمار و ... ، انجام امور محول شده چه در زمینه درمانی و چه در زمینه آموزشی به نحو احسن، کسب حداقل نمره تعیین شده در هر یک از آزمون های برگزار شده.
|
|||||||||
سياست مسؤول دوره در مورد نظم و انضباط و اجرای قوانین آموزشی و درمانی: در صورت عدم رعایت نظم از جمله حضور به موقع، کسر 1 نمره از نمره اخلاق حرفه ای + تذکر شفاهی. در صورت تکرار ضمن تذکر کتبی، طرح در کمیته اخلاق گروه |
|||||||||
شرح وظایف فراگیران در بخش: فراگیر باید بتواند شرح حال بیمارنوروسایکیاتری را اخذ نماید و مصاحبه، معاینه، ارزیابی آزمایشگاهی، تصیر برداری و آزمونهای روان. آموزش آبشاری به رده های پایین تر را انجام دهد.
|
||||||||
شرح وظایف فراگیران در اورژانس: فراگیر باید مشاوره بیماران بستری سایر سرویس ها را تحت نظارت اتندینگ انجام دهد. |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در درمانگاه: فراگیر باید شرح حال و مصاحبه از بیمار نوروسایکیاتری اخذ کند و معاینه، بررسی اقدامات پراکلینیک و ارزیابی آزمونهای شناختی، فرمولاسیون، بررسی تشخیصی و ارائه تشخیص افتراقی، ارائه برنامه درمانی مناسب، آموزش خانواده و بیمار را انجام دهد.
|
||||||||
شرح وظایف فراگیران در کشیک عصر و شب: فراگیر باید مدیریت بیماران، نظارت بر کار پرسنل و فراگیران، مداخله در زمینه همراهان بیمار در صورت لزوم، ارتباط با اتند آنکال را انجام دهد.
|
||||||||
شرح وظایف فراگیران در اتاق عمل*:-----
|
||||||||
شرح وظایف فراگیران در گزارش صبحگاهی: فراگیر باید حضور به موقع داشته باشد و بتواند ارائه کامل و دقیق بیماران شب قبل، ارائه بحث تشخیصی لازم، بیان چالشهای اجرایی اتفاق افتاده در کشیک، ارائه گزارش تماس با آنکال را انجام دهد.
|
||||||||
شرح وظایف فراگیران در کنفرانسها: فراگیر باید حضور به موقع، شرکت فعال در بحث ها، ارزیابی بیمار قبل از جلسه . معرفی کامل بیماران در جلسه کنفرانس داشته باشد و تشخیص افتراقی و روش مدیریت را مطرح کند.
|
||||||||
شرح وظایف فراگیران در ژورنال کلاب: فراگیر باید حضور به موقع در جلسه داشته باشد و بتواند جدیدترین و کاربردی ترین مقالات مرتبط با موضوع تعیین شده، سخنوری خوب و استفاده از وسایل کمک آموزشی از جمله اسلاید را ارائه کند. |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در مرکز مهارتهای بالینی*: ------ |
||||||||
جدول زمانبندی ارائه دوره |
||||||||
ساعت 14-13 |
ساعت 13-12 |
ساعت 12-11 |
ساعت 11-10 |
ساعت 10-9 |
ساعت 9-8 |
ساعت 8-7 |
روز |
ردیف |
مشاوره بخش ها |
درمانگاه |
انجام مشاوره بخش ها |
شنبه |
1 |
||||
کلاس درس مجازی |
ویزیت بخش و انجام مشاوره بخش ها |
ویزیت بخش |
یکشنبه |
2 |
||||
گراند راند مجازی |
درمانگاه |
ویزیت بخش |
دوشنبه |
3 |
||||
کلاس درس مجازی |
ویزیت بخش و انجام مشاوره بخش ها |
ویزیت بخش |
سه شنبه |
4 |
||||
ژورنال کلاب مجازی |
جلسه ترخیص |
ویزیت بخش |
چهارشنبه |
5 |
||||
- |
- |
کنفرانس معرفی بیمار- مجازی |
مشاوره بخش ها |
پنج شنبه |
6 |
|||
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
جمعه |
7 |
* این قسمت توسط گروههای آموزشی که ارائه میشود تکمیل میگردد.