رفتن به محتوای اصلی
x

طرح دوره بالینی یا course plan

13:30

سال تحصیلی: 00-99

برنامه دستیاری فلوشیپ نوروسایکیاتری

گروه آموزشی: روانپزشکی

دوره: فلوشیپ

نام درس: نوروسایکیاتری

شماره درس : ----

نام مسوول دوره: دکتر فاطمه رجبی

مکان برگزاری دوره: بیمارستان آیت ا... کاشانی

شروع و پایان دوره: اول مهر ماه 99 لغایت بیست و نهم اسفند 1400

طول دوره: دو سال

آدرس دفتر گروه: بیمارستان خورشید- دفتر گروه روانپزشکی

تلفن دفتر گروه:32222475- 031

ساعت و روزهای تماس با مسوول دوره: یکشنبه ها 12-10

Email: fara860@yahoo.com

هدف کلی دوره: آموزش تئوری و بالینی دستیاران دوره فلوشیپ

اهداف اختصاصی دوره:

1- این دوره باید بتواند روانپزشک با تبحر کافی در زمینه تدبیر و درمان اختلالات هیجانی، شناختی ورفتاری بیماران نورولوژیک تربیت کند.

2- دانش آموخته این دوره باید آشنایی کافی  با مفاهیم و مبانی علوم اعصاب بالینی و کاربرد آنها در تدبیر ودرمان بیماری های روانپزشکی و نورولوژی داشته باشد.

جدول کلاس‌های نظری

ردیف

تاریخ

موضوع

مدرس

ساعت

مکان

طرح درس

اسلاید

درسنامه

1

یکشنبه و سه شنبه

Cognitive neuroscience

دکتر مجید برکتین

دکتر فاطمه رجبی

13:30

بیمارستان کاشانی

2

4

CN

2

یک بار در  فصل

شرح حال نوروسایکیاتری

دکتر مجید برکتین

دکتر فاطمه رجبی

13:30

بیمارستان کاشانی

2

4

.

3

دو جلسه در  نیم سال

خواندن و تفسیر EEG

دکتر مجید برکتین

دکتر فاطمه رجبی

13:30

بیمارستان کاشانی

4

.

4

دو جلسه در نیم سال

خواندن و تفسیر MRI

دکتر مجید برکتین

دکتر فاطمه رجبی

13:30

بیمارستان کاشانی

2

4

.

جدول مهارت‌های عملی ضروری

ردیف

مهارت

تعداد مشاهده

تعداد اجرای زیر نظر

تعداد اجرای مستقل

1

گرفتن شرح حال روان پزشکی عصبی

60

60

60

2

ارزیابی نوروسایکیاتریک

60

60

60

3

خواندن و تفسیر MRI

60

60

60

4 خواندن و تفسیر EEG

40

40 40

منابع اصلی درس (عنوان کتاب، نام نويسنده، سال و محل انتشار، نام ناشر، شماره فصول يا صفحات مورد نظر در اين درس- در صورتی که مطالعه همه کتاب يا همه مجلدات آن به عنوان منبع ضروری نباشد)

Textbook of Clinical Neuropsychiatry and Behavioral Neuroscience: Third Edition, by David P. Moore & Basant K. Puri, Hodder Arnold, London, 2012, ISBN-13 978-1-4441-2134-6

منابع فرعی درس (کتاب، مجله، سامانه و...):

Kaplan and Sadock's Comprehensive Textbook of Psychiatry Tenth Edition Benjamin J. Sadock, Virginia A. Sadock, Pedro Ruiz 2017, Lippincott Williams, I SBN-13: 978-1451100471, ISBN-10: 1451100477

 

نحوه ارزشيابی فراگیر و بارم مربوط به هر ارزشيابی

الف) تکوینی (ارزشیابی‌های حین دوره) :  تکمیل فرم ارزشیابی ماهیانه توسط استاد مربوطه                                بارم: 100

 

ب) تراکمی (ارزشیابی‌های پایان دوره) : جمع و میانگین گیری فرم های ارزشیابی ماهیانه و آزمونهای کتبی، آسکی و مینی سیکس هر دستیار                

                                                    بارم: طبق آیین نامه های موجود

قوانین و مقررات آموزشی دوره:

دستیار فلوشیپ باید رعایت نظم و انضباط ، رعایت پوشش و وضعیت ظاهری، برخورد محترمانه با بیمار و ... ، انجام امور محول شده چه در زمینه درمانی و چه در زمینه آموزشی به نحو احسن، کسب حداقل نمره تعیین شده در هر یک از آزمون های برگزار شده.

 

سياست مسؤول دوره در مورد نظم و انضباط و اجرای قوانین آموزشی و درمانی:

در صورت عدم رعایت نظم از جمله حضور به موقع، کسر 1 نمره از نمره اخلاق حرفه ای + تذکر شفاهی.

 در صورت تکرار ضمن تذکر کتبی، طرح در کمیته اخلاق گروه

                   
 

 

شرح وظایف فراگیران در بخش:

فراگیر باید بتواند شرح حال بیمارنوروسایکیاتری را اخذ نماید و مصاحبه، معاینه، ارزیابی آزمایشگاهی، تصیر برداری و آزمونهای روان. آموزش آبشاری به رده های پایین تر را انجام دهد.

 

شرح وظایف فراگیران در اورژانس: فراگیر باید مشاوره بیماران بستری سایر سرویس ها را تحت نظارت اتندینگ انجام دهد.

شرح وظایف فراگیران در درمانگاه:

فراگیر باید شرح حال و مصاحبه از بیمار نوروسایکیاتری اخذ کند و  معاینه، بررسی اقدامات پراکلینیک و ارزیابی آزمونهای شناختی، فرمولاسیون، بررسی تشخیصی و ارائه تشخیص افتراقی، ارائه برنامه درمانی مناسب، آموزش خانواده و بیمار را انجام دهد.

 

شرح وظایف فراگیران در کشیک عصر و شب:

فراگیر باید مدیریت بیماران، نظارت بر کار پرسنل و فراگیران، مداخله در زمینه همراهان بیمار در صورت لزوم، ارتباط با اتند آنکال را انجام دهد.

 

شرح وظایف فراگیران در اتاق عمل*:-----

 

شرح وظایف فراگیران در گزارش صبحگاهی:

فراگیر باید حضور به موقع داشته باشد و بتواند ارائه کامل و دقیق بیماران شب قبل، ارائه بحث تشخیصی لازم، بیان چالشهای اجرایی اتفاق افتاده در کشیک، ارائه گزارش تماس با آنکال را انجام دهد.

 

شرح وظایف فراگیران در کنفرانس‌ها:

فراگیر باید حضور به موقع، شرکت فعال در بحث ها، ارزیابی بیمار قبل از جلسه . معرفی کامل بیماران در جلسه کنفرانس داشته باشد  و تشخیص افتراقی و روش مدیریت را مطرح کند.

 

شرح وظایف فراگیران در ژورنال کلاب:

فراگیر باید حضور به موقع در جلسه داشته باشد و بتواند جدیدترین و کاربردی ترین مقالات مرتبط با موضوع تعیین شده، سخنوری خوب و استفاده از وسایل کمک آموزشی از جمله اسلاید را ارائه کند.

شرح وظایف فراگیران در مرکز مهارت‌های بالینی*: ------

جدول زمان‌بندی ارائه دوره

ساعت

14-13

ساعت

13-12

ساعت

12-11

ساعت

11-10

ساعت

10-9

ساعت

9-8

ساعت

8-7

روز

ردیف

مشاوره بخش ها

درمانگاه

انجام مشاوره بخش ها

شنبه

1

کلاس درس مجازی

ویزیت بخش و انجام مشاوره بخش ها

ویزیت بخش

یکشنبه

2

گراند راند مجازی

درمانگاه

ویزیت بخش

دوشنبه

3

کلاس درس مجازی

ویزیت بخش و انجام مشاوره بخش ها

ویزیت بخش

سه شنبه

4

ژورنال کلاب مجازی

جلسه ترخیص

ویزیت بخش

چهارشنبه

5

-

-

کنفرانس معرفی بیمار- مجازی

مشاوره بخش ها

پنج شنبه

6

-

-

-

-

-

-

-

جمعه

7

 

* این قسمت توسط گروه‌های آموزشی که ارائه می‌شود تکمیل می‌گردد.