رفتن به محتوای اصلی
x

در این نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در تاریخ20 مهرماه،  به مناسبت هفته سلامت روان با حضور اساتید فرهیخته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در محل دانشگاه برگزار گردید، جناب آقای دکتر رضا باقریان مدیر محترم گروه روانشناسی سلامت، جناب آقای دکتر سید غفور موسوی مدیر محترم گروه روانپزشکی و جناب آقای دکتر منصور شیری، مدیر واحد سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه حضور داشتند.

   آقای دکتر باقریان اظهار داشت: پس از همه گیری کرونا، با افزایش اختلالات و آسیب های روانی مواجهیم به طوری  که بخشی از اختلالات روانی تنها بر اثر بروز کرونا در افراد عارض شده است.

    وی فردی را از نظر روان سالم معرفی کرد که احساس انسجام درونی، دارای یک نظام ارزشی و رضایت شخصی داشته باشد، و افزود : خشونت، زودرنجی، عصبانیت، پاسخگو نبودن، مسئولیت پذیر نبودن، دروغگویی از علائم اختلال روانی در افراد است.

    آقای دکتر موسوی بیان کرد: سلامت روان به حالاتی اطلاق میشود که فرد دارای ویژگی هایی همچون امیدواری، هدفداری،  تاب آوری بالا و پویایی است،  فرد فعال است و در برابر سختی و ناملایمتی توقف نمی‌کند و مقاوم است.

    آقای دکتر شیری نیز به تعریف سازمان بهداشت جهانی از سلامت روان اشاره کرد و گفت: فرد در مورد توانایی خود به درک خوبی برسد، در امور جامعه مشارکت داشته باشد، در موقعیت های استرس زا به شایستگی رفتار کند و ازنظر جسم، اجتماع و معنویت سالم باشد.