فَالْمُدَبِّراتِ أَمْراً
چشم انداز(Vission)
دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان براساس "تربیت فراگیران متعهد و توانمند که محور توسعه پایدار است" و با دیدگاه "همه چیز برای سلامت جامعه" بر این باور است که با نوآوری ها و ابتکارات و وقت گذاری در زمینه های آموزش به عنوان محور اصلی خدمت دردستیابی جامعه به سلامت عمومی ، پژوهش به عنوان محول اصلی توسعه با شعار امروز بهتر از دیروز و بهداشت و درمان به عنوان محور اصلی ارائه خدمات برای سلامت جامعه یکی از دانشکده های نمونه کشور و منطقه باشد . رهبری و تلاش جهت سرآمدی در آموزش، پژوهش، نوآوری، مدیریت و ارائه خدمات سلامت از چشم اندازهای دانشکده پزشکی است.
رسالت یا مأموریت (Mission)
دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با توجه به موقعیت ممتاز و سوابق درخشان متعهد است تا با بهره گیری از کارآمدترین و به روز ترین برنامه درسی و بکار گیری اعضای هیات علمی توانمد و علاقمند و استفاده حداکثری از فضاهای آموزشی مناسب شرایط مطلوب را برای یاددهی و یادگیری دانش، مهارت و ارزشهای حرفه ای در حیطه علوم پایه و بالینی پزشکی برای دانشجویان، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی و فراگیران مقاطع تحصیلات تکمیلی فراهم آورد. ما تلاش خواهیم نمود تا فعالیت اصلی خود را در زمینه ارائه آموزش ممتاز برای توانمند سازی علمی و اخلاقی فراگیران و انجام پژوهش های پایه و کاربردی در حیطه سلامت و درمان بیماران با بهترین کیفیت در جهت آموزش مطلوب فراگیران با استفاده بهینه از منابع و تجهیزات به ماموریت فوق دست یابیم. دانشکده پزشکی با این باور که محوریت توسعه ، انسان سالم است حفظ و ارتقای سلامت جامعه و آحاد مردم را برای خود یک اولویت دانسته و مصمم است از طریق تربیت پزشکان عمومی و متخصصین با بکار گیری نیروهای متعهد آموزش مبتنی بر جامعه، سلامت در جامعه را ارتقاء دهد. این دانشکده همچنین متعهد است تا با تربیت فارغ التحصیلانی مسلط به مهارت های بالینی، اصول پژوهش و آشنا به پزشکی مبتنی بر شواهد موجب تعالی حرفه ای فارغ التحصیلان شود و در این جهت ماموریت خود را در تربیت تیم سلامت فکور انجام دهد
بر این اساس سه حوزه اصلی مأموریت دانشکده عبارتند از:
الف-آموزش و تأمین نیروی انسانی متخصص و حرفه ای در سطح عمومی ، تخصصی و فوق تخصصی، تحصیلات تکمیلی به منظور اطمینان از تداوم خدمات سلامت در آینده از طریق متد های نوین آموزشی
ب- توسعه و بهبود مستمر نظام آموزشی و پژوهش های کاربردی مورد نیاز در علوم پایه ، بالینی با استفاده از فن آوریهای جدید
ج- مشارکت در ارائه خدمات سلامت و درمان بیماران با بهترین کیفیت ،از طریق ارائه خدمات آموزشی درمانی بهتر
اهداف کلان
اهداف کلان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای نیل به ماموریت فوق با تکیه بر اصول و ارزشهای حرفه ای-انسانی عبارتند از:
G1 برنامه ریزی مداوم در توسعه و بهبود مستمر نظام آموزشی جهت تربیت فرگیران با بالاترین توانمندی های علمی و عملی در زمینه علوم پایه و بالینی پزشکی
G2 برنامه ریزی جهت توسعه قابلیت ها و ظرفیت های بین المللی، جهت جذب فراگیران خارجی و ایجاد روابط گسترده با دانشگاههای خارج از کشور
G3 مشارکت در ارائه خدمات درمانی با کیفیت، با تکنولوژی روز و مطابق با استانداردهای علمی جهت آموزش بهتر
G4 برنامه ریزی جهت توسعه تحقیقات در زمینه های پایه و بالینی
ارزش ها
ارزش های دانشکده پزشکی دانشگاه در همگام بودن جهت نیل به ماموریت فوق عبارتند از:
-تعالی از طریق ارتقای مستمر کیفیت در ارائه خدمات آموزشی ،درمانی و پژوهشی
-رعایت و ترویج ارزش های معنوی، حفظ کرامت انسانی و توجه به نقش محوری منابع انسانی در تمامی ابعاد
-اهتمام به رعایت اخلاق حرفه ای و رعایت اصول اخلاق اسلامی
-شفافیت و پاسخگوئی در قبال جامعه، اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان
-حفظ و رعایت مالکیت فکری و داده ها (حق گرايي و توجه به حقوق آحاد مردم (دانشجويان ،مدرسين ، كاركنان و بيماران و ....در تامين منابع ،ارايه سرويس هاي آموزشي و پژوهشي ودرماني)
- انجام کار تیمی در تمامی سطوح دانشگاهی، نوگرایی و پرورش استعدادها و خلاقیت ها، تقویت تعاملات آموزشی در سطح کشور و ایجاد تفکر راهبردی در مجموعه دانشکده
-پایبندی به اصول دانش پژوهی، عنایت به محوریت جامعه در سلامت و رعایت منشور حقوق بیمار
-بهره برداری از آخرین یافته ها و دست آورد های علمی در جهان
عوامل خارجی
فرصت ها Opportunities
O1 موقعیت مناسب دانشکده در استان و کشور از لحاظ قدمت
O2وجود فعالیت های عام المنفعه خیرین و سازمانهای مردم نهاد
O3وجود بودجه های تحقیقاتی استانی و ملی
O4 وجود هیات امنا و شورای تخصصی در وزارت متبوع
O5امکان بهرهبرداری حضوری و مجازی از صاحبنظران و امکانات دانشگاهها و موسسات خارج و داخل کشور به منظور ارتقای توانمندی اعضای هیات علمی
تهدیدها Threats
T1 مشکلات اقتصادی فارغ التحصیلان و دغدغه اشتغال فراگیران و سنگینی هزینه های زندگی و اثرات سو ء آن بر رفتار اساتید و کارکنان
T2 استقلال ناکافی دانشکده در برنامه ریزی های آموزشی، پژوهشی، درمانی، بهداشتی و اداری مالی
T3بروکراسی و تعدد سازمانهای نظارتی غیر مر تبط برون دانشکده ای
T4گسترش روحیه مدرک گرایی در جامعه بدون توجه به کسب توانمندی لازم
T5 بیماری های نوپدید و بازپدید
T6 ناکافی بودن و توزیع نا مناسب بودجه در دانشگاه
T7مهاجرت متخصصین به خارج از استان و کشور
T8تفاوت قابل توجه تعرفههای فنی پزشکی در بخش دولتی و خصوصی
T9 افزایش هزینه مواد و وسایل آزمایشگاهی و کمبود آنها جهت انجام طرح های تحقیقاتی
T10 ضعف در وجود فرهنگ مناسب برای آموزش مجازی فراگیران در بحران ها
T11 ضعف فرهنگی در تعامل متقابل کادر درمان و بیمار در مراکز آموزشی
عوامل داخلی
نقاط قوتStrengths
S1موقعیت عالی دانشکده از نظر جغرافیایی و دسترسی آسان به همه نقاط شهر و دانشکده های دیگر
S2 تمایل بالای فراگیران نخبه جهت تحصیل در دانشکده
S3جایگاه مناسب دانشکده در دانشگاه
S4تنوع رشته های تحصیلی و توانایی گسترش دورههای بالینی و تحصیلات تکمیلی
S5وجود متخصصین و اساتید مجرب ، متعهد و محققین و فراگیران توانمند در دانشکده
S6انتشار مجله علمی معتبر در دانشکده
S7وجود سیستم های کارشناسی قوی در دانشکده
S8استفاده از اساتید بازنشسته باتجربه در دانشکده در امر اموزش به دانشجویان
S9 وجود مراکز آموزشی ، درمانی و تحقیقاتی مرتبط با دانشکده
S10 امکان استفاده از زیر ساختار های مجازی در دانشکده برای برگزاری کلاسها وکارگاهها و جلسات دفاع
S11 بهره گیری از پیشنهادات فراگیران درکمک به آموزش و پژوهش (آموزش Student Center )
نقاط ضعف weaknesses
W1 کاهش انگیزه دراعضای هیات علمی ، کارکنان و فراگیران
W2 ناکافی بودن بودجه های آموزشی و پژوهشی در دانشکده
W3باردرمانی مازاد بر سیستم آموزشی در مراکز آموزشی درمانی
W4 وجود مراکز بیمارستانی متعدد مازاد بر نیاز
W5 تعامل ضعیف بین مدیران اجرائی و مدیریت گروه های آموزشی دانشکده
W6- اقدام به مهاجرت بعضی از اساتید و افزایش این روند
W7 فرسوده بودن قسمتهای زیادی از دانشکده
W8 عدم وجود نظارت و دخالت مستقیم دانشکده در مراکز آموزشی درمانی
W9 کمبود نیرو های کارشناسی در سیستم درمانی ، آموزشی و تحقیقاتی در مراکز آموزشی
تحلیل SOWT : ماتریس فرصت ها، تهدیدات، نقاط قوت و نقاط ضعف جهت موقعیت فعلی دانشکده
بر اساس عوامل خارجی و داخلی که شامل فرصت ها، تهدید ها، نقاط قوت و نقاط ضعف بود هریک از آنها مورد ارزیابی قرار گرفت و از لحاظ اهمیت و یا اثر گذاری توسط تمام اعضای هیات رئیسه دانشکده نخست جداگانه و سپس در جلسه هماهنگی نمره دهی گردید. نمرات بین 1 تا 4 از نظر اهمیت بود. نتیجه این ارزیابی به شرح زیر است
میانگین نمرات فرصت ها: 8/1 میانگین نمرات تهدید ها: 25/3 -
میانگین نمرات نقاط قوت: 45/2 میانگین نمرات نقاط ضعف: 3 -
بر این اساس نمره عوامل خارجی (نمره خالص 45/1 - ) و عوامل داخلی (نمره خالص 55/0 -) موقعیت استراتژیک دانشکده تعیین گردید (شکل 1). بر مبنای این موقعیت استراتژیک، دانشکده پزشکی در منطقه تدافعی قرار گرفته است اما لازم به ذکر است که به منطقه رقابتی خیلی نزدیک است و از مناطق تهاجمی و محافظه کارانه هم زیاد دور نیست. لذا این موقعیت در تدوین استراتژی ها و اهداف و فعالیت های دانشکده بطور جدی مد نظر گرفت و بر همین مبنا حفظ موقعیت موجود که اولین اولویت در منطقه تدافعی است مورد عنایت ویژه قرار گرفت.
شکل 1. ارزیابی موقعیت استرتژیک دانشکده در جهت تدوین اهداف و استراتژی های دانشکده. موقعیت دانشکده در منطقه تدافعی قرار گرفته است اما به مناطق سه گانه دیگر نزدیک است.
اهداف کلان
G1 برنامه ریزی مداوم در توسعه و بهبود مستمر نظام آموزشی جهت تربیت فرگیران با بالاترین توانمندی های علمی و عملی در زمینه علوم پایه و بالینی پزشکی
G2 برنامه ریزی جهت توسعه قابلیت ها و ظرفیت های بین المللی، جهت جذب فراگیران خارجی و ایجاد روابط گسترده با دانشگاههای خارج از کشور
G3 مشارکت در ارائه خدمات درمانی با کیفیت، با تکنولوژی روز و مطابق با استانداردهای علمی جهت آموزش بهتر
G4 برنامه ریزی جهت توسعه تحقیقات در زمینه های پایه و بالینی
اهداف عینی
G1 برنامه ریزی مداوم در توسعه و بهبود مستمر نظام آموزشی جهت تربیت فرگیران با بالاترین توانمندی های علمی و عملی در زمینه علوم پایه و بالینی پزشکی
- G1O1 : نظارت بر تکمیل لاگ بوک های آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد، دستیاری، فلوشیپ، فوق تخصص و دکترای تخصصی Ph.D )
- G1O2 : نظارت بر آموزش هدفمند بر اساس کتاب درسی، درسنامه و گایدلاین های مصوب
- G1O3 : تدوین و نظارت بر اجرای برنامه عملیاتی حوزه های معاونت های دانشکده و گروه های آموزشی
- G1O4 : افزایش کمی و کیفی آموزش سرپائی برای فراگیران رشته پزشکی و دوره ای تخصصی بالینی
- G1O5 : گسترش خدمات درمانی تلفیقی طب نوین و طب ایرانی استاندارد
هدف کلی اول : برنامه ریزی مداوم در توسعه و بهبود مستمر نظام آموزشی جهت تربیت فرگیران با بالاترین توانمندی های علمی و عملی در زمینه علوم پایه و بالینی پزشکی
هدف کلی مرتبط |
عنوان هدف عینی |
زمان دستیابی |
شاخص |
میزان دستیابی |
واحد اجرائی |
مسئول پیگیری |
|
G1O1 |
نظارت بر تکمیل لاگ بوک های آموزشی دوره های پزشکی عمومی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد، دستیاری، فلوشیپ، فوق تخصص و دکترای تخصصی Ph.D ) |
پایان برنامه |
100% |
گزارش و دستور العمل ها |
حوزه های معاونت های آموزشی پزشکی عمومی، تخصصی و تحصیلات تکمیلی |
معاونت های مربوطه |
|
G1O2 |
نظارت بر آموزش هدفمند بر اساس کتاب درسی، درسنامه و گایدلاین های مصوب |
پایان برنامه |
100% |
گزارش و دستور العمل ها |
EDO دانشکده |
مسئول EDO |
|
G1O3 |
تدوین و نظارت بر اجرای برنامه عملیاتی حوزه های معاونت های دانشکده و گروه های آموزشی |
پایان برنامه |
100% |
گزارش و دستور العمل ها |
EDO دانشکده |
مسئول EDO |
|
G1O4 |
افزایش کمی و کیفی آموزش سرپائی برای فراگیران رشته پزشکی و دوره ای تخصصی بالینی |
پایان برنامه |
100% |
گزارش از تعداد درمانگاه ها و ارزیابی آن ها |
حوزه های معاونت های آموزشی پزشکی عمومی و تخصصی |
معاونت های مربوطه |
|
G1O5 |
گسترش خدمات درمانی تلفیقی طب نوین و طب ایرانی استاندارد |
پایان برنامه |
20% |
گزارش از تعداد خدمات تلفیقی |
گروه طب ایرانی |
مدیر گروه |
G2 برنامه ریزی جهت توسعه قابلیت ها و ظرفیت های بین المللی، جهت جذب فراگیران خارجی و ایجاد روابط گسترده با دانشگاههای خارج از کشور
- G2O1 : بازنگری و اصلاح فرآیندها جهت ارتقاء کیفیت آموزش فراگیران بین المللی دانشکده
- G2O2 : توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد، دستیاری، فلوشیپ، فوق تخصص و دکترای تخصصی Ph.D )
- G2O3 : تسهیل فرآیند ها جهت ارتباط علمی اساتید دانشکده با اساتید دانشگاه های خارج از کشور
هدف کلی دوم: برنامه ریزی جهت توسعه قابلیت ها و ظرفیت های بین المللی، جهت جذب فراگیران خارجی و ایجاد روابط گسترده با دانشگاههای خارج از کشور
هدف کلی مرتبط |
عنوان هدف عینی |
زمان دستیابی |
شاخص |
میزان دستیابی |
واحد اجرائی |
مسئول پیگیری |
|
G2O1 |
بازنگری و اصلاح فرآیندها جهت ارتقاء کیفیت آموزش فراگیران بین المللی دانشکده |
پایان برنامه |
50% |
گزارش و دستور العمل ها جهت اصلاح فرآیندها |
حوزه های معاونت های آموزشی پزشکی عمومی، تخصصی و تحصیلات تکمیلی |
معاونت های مربوطه |
|
G2O2 |
توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد، دستیاری، فلوشیپ، فوق تخصص و دکترای تخصصی Ph.D )
|
پایان برنامه |
20% |
اعلام ظرفیت از گروهها و اعلام به امور بین املل دانشگاه و وزارت متبوع |
حوزه های معاونت های آموزشی تخصصی و فوق تخصصی و تحصیلات تکمیلی |
معاونت های مربوطه |
|
G2O3 |
تسهیل فرآیند ها جهت ارتباط علمی اساتید دانشکده با اساتید دانشگاه های خارج از کشور |
پایان برنامه |
20% |
ترویج تعداد اعزام به همایش های خارج از کشور و فرصت های مطالعاتی و انجام طرحهای تحقیقاتی و وبینار های مشترک بین امللی |
معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده |
معاونت های مربوطه |
G3 مشارکت در ارائه خدمات درمانی با کیفیت، با تکنولوژی روز و مطابق با استانداردهای علمی جهت آموزش بهتر
G3O1 : اجرای ماموریت مراکز آموزشی-درمانی دانشکده بر اساس اسناد تدوین شده
G3O2 : بکارگیری اعضای هیات علمی جدید بر اساس اسناد نیاز سنجی تدوین شده در دانشکده
G3O3 : تلاش و پیگیری برای یکسان سازی تعرفه های حق فنی پزشکی در بخش خصوصی و دولتی
G3O4 : اصلاح فرآیند های درمانی در مراکز آموزشی – درمانی بر اساس گاید لاین های مصوب
G3O5 : نیاز سنجی و به روز نمودن تجهیزات مراکز آموزشی درمانی بر اساس استاندارد های وزارت متبوع
هدف کلی سوم: مشارکت در ارائه خدمات درمانی با کیفیت، با تکنولوژی روز و مطابق با استانداردهای علمی جهت آموزش بهتر
هدف کلی مرتبط |
عنوان هدف عینی |
زمان دستیابی |
شاخص |
میزان دستیابی |
واحد اجرائی |
مسئول پیگیری |
|
G3O1 |
اجرای ماموریت مراکز آموزشی-درمانی دانشکده بر اساس اسناد تدوین شده |
پایان سال دوم برنامه |
100% |
گزارش های تدوین شده قبلی در دانشکده و دستور العمل ها |
حوزه معاونت درمان |
معاونت مربوطه |
|
G3O2 |
بکارگیری اعضای هیات علمی جدید بر اساس اسناد نیاز سنجی تدوین شده در دانشکده |
پایان برنامه |
100% |
گزارش تدوین شده قبلی |
حوزه معاونت امور هیات علمی |
معاونت مربوطه |
|
G3O3 |
تلاش و پیگیری برای یکسان سازی تعرفه های حق فنی پزشکی در بخش خصوصی و دولتی |
پایان برنامه بطور مداوم تا حصول نتیجه |
مشخص نیست |
پیگیری رئیس و هر یک از معاونین در شورا های دانشگاه و ارسال گزارش به دانشگاه |
تمام حوزه های معاونت ها |
معاونین مربوطه |
|
G3O4 |
اصلاح فرآیند های درمانی در مراکز آموزشی – درمانی بر اساس گاید لاین های مصوب |
پایان برنامه |
30% |
گزارش از اصلاح فرآیند ها و ارزیابی آن ها |
حوزه معاونت درمان |
معاونت مربوطه |
|
G3O5 |
نیاز سنجی و به روز نمودن تجهیزات مراکز آموزشی درمانی بر اساس استاندارد های وزارت متبوع |
پایان برنامه و هر ساله بطور مداوم |
20% در هر سال |
اخذ اعلام نیاز بطور مداوم و بررسی نیاز |
حوزه معاونت درمان |
معاونت مربوطه |
G4 برنامه ریزی جهت توسعه تحقیقات در زمینه های پایه و بالینی
G4O1 : بازنگری و تدوین فرآیندهای مورد نیاز جهت نظارت بر انجام پایان نامه های فراگیران و طرح های تحقیقاتی
G4O2 : توسعه طرح های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز سیستم نظام سلامت و آموزش کشور
G4O3 : همکاری متقابل گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی در تدوین طرح های کاربردی و تجاری سازی طرح ها
هدف کلی چهارم: برنامه ریزی جهت توسعه تحقیقات در زمینه های پایه و بالینی
هدف کلی مرتبط |
عنوان هدف عینی |
زمان دستیابی |
شاخص |
میزان دستیابی |
واحد اجرائی |
مسئول پیگیری |
|
G4O1 |
بازنگری و تدوین فرآیندهای مورد نیاز جهت نظارت بر انجام پایان نامه های فراگیران و طرح های تحقیقاتی |
پایان سال اول |
100% |
بررسی دستور العمل ها جهت اصلاح فرآیندها |
حوزه های معاونت های آموزشی پزشکی عمومی، تخصصی و تحصیلات تکمیلی |
معاونت های مربوطه |
|
G4O2 |
توسعه طرح های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز سیستم نظام سلامت و آموزش کشور |
پایان برنامه |
20% |
بررسی نیاز ها و برنامه ریزی جهت اجرای طرح های تحقیقاتی در این زمینه ها |
حوزه های معاونت های آموزشی و تخصصی و فوق تخصصی و تحصیلات تکمیلی |
معاونت های مربوطه |
|
G4O3 |
همکاری متقابل گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی در تدوین طرح های کاربردی و تجاری سازی طرح ها |
پایان برنامه |
50% |
انجام طرحهای مشترک |
معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده |
معاونت های مربوطه |
فعالیت ها
فعالیت های هدف کلان اول
G1O1: نظارت بر تکمیل لاگ بوک های آموزشی دوره های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد، دستیاری، فلوشیپ، فوق تخصص و دکترای تخصصی Ph.D )
- G1O1A1 : ابلاغ و پیگیری برای تکمیل لاگ بوک های دوره های تحصیلات تکمیلی
- G1O1A2 : کارشناسی لاگ بوک های تکمیل شده و ارائه بازخورد به گروه های آموزشی
- G1O1A3 : ارتقای مداوم لاگ بوک های آموزشی بر مبنای تجربیات فبلی
G1O2 : نظارت بر آموزش هدفمند بر اساس کتاب درسی، درسنامه و گایدلاین های مصوب
- G1O2A1 : تکمیل تعیین منبع مشخص و منطبق با سرفصل ها (کتاب درسی، درسنامه و گایدلاین های مصوب) برای تمام دروس تئوری در دانشکده
- G1O2A2 : ابلاغ به تمام گروه های آموزشی برای تدریس و ارزیابی فراگیران بر مبنای منابع درسی مشخص شده توسط دانشکده
- G1O2A3 : ارزیابی مداوم دروس کلیه رشته های در کمیته ارزیابی دروس و ارائه بازحورد های لازم به گروهها
G1O3 : تدوین و نظارت بر اجرای برنامه عملیاتی حوزه های معاونت های دانشکده و گروه های آموزشی
- G1O3A1 : پیگیری جهت اصلاح، تدوین برنامه عملیاتی سالانه و یا دوسالانه معاونت ها و گروههای آموزشی دانشکده پزشکی
- G1O3A2 : ارزشیابی برنامه های عملیاتی و ارائه بازخورد لازم بر اساس چک لیست های مشخص
G1O4 : افزایش کمی و کیفی آموزش سرپائی برای آموزش فراگیران رشته پزشکی و دوره ای تخصصی بالینی
- G1O4A1 :افزایش درمانگاه های سرپائی برای برای آموزش فراگیران رشته پزشکی و دوره ای تخصصی بالینی برای مدت سه سال
- G1O4A2 : ارزشیابی مداوم آموزش و درمان در درمانگاه ها و ارائه بازخورد لازم
- G1O4A3 : پیگیری برای اختصاص امتیازات آموزشی ویژه در هیات ممیزه برای اساتید درگیر در آموزش های سرپائی
- G1O4A4 : پیگیری برای اختصاص امتیازات مالی ویژه برای اساتید درگیر در آموزش های سرپائی
G1O5 : گسترش خدمات درمانی تلفیقی طب نوین و طب ایرانی استاندارد
- G1O5A1 : تلفیق گروه آموزشی طب ایرانی در سلامتکده طب ایرانی
- G1O5A2 : بستر سازی برای فعالیت گروه پزشکی اجتماعی و خانواده در سلامتکده طب ایرانی
- G1O5A3 : ابلاغ جهت برگزاری سمینار های مشترک هفتگی گروه های بالینی در سلامتکده طب ایرانی به منظور ایجاد زبان مشترک علم
فعالیت های هدف کلان دوم
G2O1 : بازنگری و تدوین فرآیندهای لازم جهت ارتقاء کیفیت آموزش فراگیران بین المللی دانشکده
- G2O1A1 : ارزیابی فرآیندهای فعلی مرتبط با آموزش فراگیران بین المللی دانشکده
- G2O1A2 : اصلاح و ارتقای فرآیندهای فعلی مرتبط با آموزش فراگیران بین المللی دانشکده و ارزیابی مداوم
- G2O1A3 : اعلام نتایج ارزیابی و پیشنهادات لازم به مراجع ذیصلاح دانشگاه
G2O2 : توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد، دستیاری، فلوشیپ، فوق تخصص و دکترای تخصصی Ph.D )
- G2O2A1 : ارزیابی مجدد گروه های آموزشی پایه و بالینی برای توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد، دستیاری، فلوشیپ، فوق تخصص و دکترای تخصصی Ph.D ) بین المللی به منظور پذیرش فراگیران
- G2O2A2 : اعلام نتایج ارزیابی به حوزه معاونت آموزشی دانشگاه برای پذیرش فراگیر در مقطع تحصیلات تکمیلی
G2O3 : تسهیل فرآیند ها جهت ارتباط علمی اساتید دانشکده با اساتید دانشگاه های خارج از کشور
- G2O3A1 : تشویق و ارائه خدمات لازم به گروههای آموزشی برای وبینار های دوره ای ماهانه و یا دوماهانه به اساتید خارج از کشور منتخب از سوی گروه های آموزشی
- G2O3A2 : پیگیری از طریق دانشگاه برای فراهم آوردن تسهیلات برای شرکت اساتید در همایش های بین المللی و فرصت های مطالعاتی
- G2O3A3 : پیگیری از طریق دانشگاه برای فراهم آوردن تسهیلات برای حضور اساتید خارج از کشور (خصوصا ایرانی های مقیم) در دانشگاه به منظور اجرای برنامه های آموزشی
فعالیت های هدف کلان سوم
G3O1 : اجرای ماموریت مراکز آموزشی-درمانی دانشکده بر اساس اسناد تدوین شده
- G3O1A1 : بازنگری و اصلاح اسناد تدوین شده قبلی در دانشکده مرتبط با ماموریت آموزشی مراکز آموزشی – درمانی
- G3O1A2 : محدود نمودن مراکز آموزشی بر اساس نیاز استاندارد آموزشی وزارت متبوع
- G3O1A3 : واگذاری مراکز آموزشی – درمانی که مورد نیاز آموزش نیست به حوزه معاونت درمان دانشگاه
- G3O1A4: مشارکت وحمایت در طراحی و اجرای مرکز درمانی سلامت مادران در دانشگاه
G3O2 : بکارگیری اعضای هیات علمی جدید بر اساس اسناد نیاز سنجی تدوین شده در دانشکده
- G3O2A1 : بازنگری و اصلاح اسناد تدوین شده قبلی در دانشکده مرتبط با نیاز سنجی اعضای هیات علمی
- G3O2A2 : بکار گیری اعضای هیات علمی در گروه های آموزشی در فراخوان های دانشگاه بر اساس نیاز سنجی تدوین شده
G3O3 : تلاش و پیگیری برای یکسان سازی تعرفه های حق فنی پزشکی در بخش خصوصی و دولتی
- G3O3A1 : تدوین مکتوبات لازم مستدل برای نیاز یکسان سازی تعرفه های حق فنی پزشکی در بخش خصوصی و دولتی
- G3O3A2 : پیگیری برای یکسان سازی تعرفه های حق فنی پزشکی در بخش خصوصی و دولتی از طریق رسانه ملی و سیستم اداری دانشگاه و وزارت متبوع
G3O4 : اصلاح فرآیند های درمانی در مراکز آموزشی – درمانی بر اساس گاید لاین های مصوب
- G3O4A1 : نیاز سنجی فرآیند های درمانی نیازمند به پروتکل های درمانی و گایدلاین ها از طریق دفتر گاید لاین های دانشکده
- G3O4A2 : تدوین پروتکل های درمانی و گایدلاین ها از طریق گروههای آموزشی و دفتر گاید لاین های دانشکده
- G3O4A3 : پیگیری تصویب پروتکل های درمانی و گایدلاین ها در مراجع ذیصلاح قانونی از طریق دفتر گاید لاین های دانشکده
- G3O4A4 : آموزش و اجرای پروتکل های درمانی و گایدلاین ها در مراکز آموزشی – درمانی
- G3O4A5 : ارزیابی پروتکل های درمانی و گایدلاین ها در مراکز آموزشی – درمانی و بازخورد لازم به دفتر گاید لاین ها
G3O5 : نیاز سنجی و به روز نمودن تجهیزات مراکز آموزشی درمانی بر اساس استاندارد های وزارت متبوع
- G3O5A1 : بررسی وضعیت موجود تجهیزات پزشکی موجود در مراکز آموزشی درمانی
- G3O5A2 : تعیین نیاز سنجی مداوم تجهیزات پزشکی مورد نیاز سیستم آموزش و پیگیری برای تهیه آن از طریق دانشگاه
فعالیت های هدف کلان چهارم
G4O1 : بازنگری و تدوین فرآیندهای مورد نیاز جهت نظارت بر انجام پایان نامه های فراگیران و طرح های تحقیقاتی
- G4O1A1 : اصلاح فرآیند های موجود نظارتی بر انجام پایان نامه های فراگیران و طرح های تحقیقاتی
- G4O1A2 : اجرای فرآیند های نظارتی و بازخورد مداوم به گروههای آموزشی
G4O2 : توسعه طرح های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز سیستم نظام سلامت و آموزش کشور
- G4O2A1 : نیاز سنجی مداوم از مراجع درگیر نظام سلامت در خصوص مشکلات و موانع که مستلزم طراحی و اجرای طرح های تحقیقاتی باشد
- G4O2A2 : اعلام نیاز سنجی ها به گروههای آموزشی به منظور طراحی موضوعات پایان نامه ها
- G4O2A3 : بازخورد نتایج به مراجع ذیصلاح جهت برنامه ریزی برای بهره برداری
G4O3 : همکاری متقابل گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی در تدوین طرح های کاربردی و تجاری سازی طرح ها
- G4O3A1 : تدوین راهنمای همکاری گروه های آموزشی با مراکز تحقیقاتی موجود در دانشگاه
- G4O3A2 : ابلاغ و اجرای راهنمای همکاری گروه های آموزشی با مراکز تحقیقاتی
- 4O3A3 : پیگیری جهت در نظر گرفتن امتیازات آموزشی و پژوهشی برای طرح های کاربردی که منجر به ثبت و یا تجاری سازی می شود.