رفتن به محتوای اصلی
x

 

جدول یک: طرح دوره بالینی یا course plan

سال تحصیلی :  1403-1402

 

گروه آموزشی: طب فیزیکی و توانبخشی

دوره: رزیدنتی

نام درس: طب فیزیکی و توانبخشی

شماره درس :

نام مسوول دوره: دکتر شیلا حقیقت

مکان برگزاری دوره: بیمارستانهای امین و الزهرا(س)

شروع و پایان دوره:مهر ماه 1401 لغایت اردیبهشت ماه 1402

طول دوره: یکسال

آدرس دفتر گروه: اصفهان خیابان صفه ، بیمارستان الزهرا، دفتر گروه طب فیزیکی

تلفن دفتر گروه:

ساعت و روزهای تماس با مسوول دوره:شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 14

Email:

هدف کلی دوره: ش دﺳﺘﻴﺎري رﺷﺘﺔ ﻃ ﺐ ﻓﻴﺰﻳﻜﻲ و توانبخشیﺗﺮﺑﻴﺖ ﭘﺰﺷﻚ ﻣﺘﺨﺼﺼﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﺲ از ﻃﻲ دوره دﺳﺘﻴﺎري ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﺧﺪﻣﺎت ﺗﺨﺼﺼﻲ و ﻋﻠﻤﻲ را در ﻣﺤﺪودة ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺪة اﻳﻦ رﺷﺘﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ اراﻳﻪ ﻧﻤﺎﻳﺪ.

اهداف اختصاصی:

 ﺑﺎ ﺑﺮﻗﺮاري ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﺑﻴﻤﺎران از آﻧﻬﺎ ﺷﺮح ﺣﺎل ﺗﻬﻴﻪ و آن را ﺛﺒﺖ ﻛﻨﺪ.

ﺑﺎ ارزﻳﺎﺑﻲ ﻛﺎﻣﻞ ﺑﺎﻟﻴﻨﻲ ، اﻟﻜﺘﺮودﻳﺎﮔﻨﻮﺳﺘﻴﻚ و ﭘﺎراﻛﻠﻴﻨﻴﻜﻲ ﺑﻴﻤﺎر ، ﻣﺸﻜﻞ را در آﻧﻬﺎ ﺗﺸﺨﻴﺺ دﻫﺪ.

با ارزﻳﺎﺑﻲ ﻛﺎﻣﻞ ﺑﺎﻟﻴﻨﻲ ، اﻟﻜﺘﺮودﻳﺎﮔﻨﻮﺳﺘﻴﻚ و ﭘﺎراﻛﻠﻴﻨﻴﻜﻲ ﺑﻴﻤﺎر ، ﻣﺸﻜﻞ را در آﻧﻬﺎ ﺗﺸﺨﻴﺺ دﻫﺪ.

با اﺳﺘﻔﺎده از دارو و ﻣﺪاﻟﻴﺘﻪ ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ درﻣﺎﻧﻲ ، ورزش درﻣانی، Manual medicine  اﺳـﺘﻔﺎده از اﻧـﻮاع ﺗﺰرﻳﻘـﺎت و ارﺗﺰﻫــﺎ و ﭘﺮوﺗﺰﻫــﺎ ﺑﻴﻤــﺎران ﻣﺒــﺘﻼ ﺑــﻪ ﺑﻴﻤــﺎریﻫــﺎ ، اﺧــﺘﻼﻻت و ﺿــﺎﻳﻌﺎت ﺳﻴــﺴﺘﻢ اﺳــﻜﻠﺘﻲ ، ﻋــﻀﻼﻧﻲ ﻋــﺼبی را ﺑﺎ اﻧﺠﺎم اﻗﺪاﻣﺎت ﺳﺮﭘ ﺎﺋﻲ و ﻳﺎ ﺑﺴﺘﺮي درﻣﺎن ﻧﻤﺎﻳﺪ.

به ﻋﻨﻮان رﻫﺒﺮ ﺗﻴﻢ ﺗﻮاﻧﺒﺨﺸﻲ ﺑﺮاي ﺗﻮاﻧﺒﺨﺸﻲ ﺑﻴﻤﺎير ﻫﺎ و اﺧﺘﻼﻻت ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺒﺘﻼﻳﺎن اﻗﺪام ﻧﻤﺎﻳﺪ.

 

جدول کلاس‌های نظری:

ردیف

تاریخ

موضوع

مدرس

ساعت

مکان

طرح درس

اسلاید

درسنامه

1

1401/8/26

توانبخشی بیماران SCI

دکتر بابک وحدت پور

8 صبح

بیمارستان امین و الزهرا(س)

2

4

.

2

1401/9/20

 کینزیوتیپ در بیماریهای موسکولواسکلتال

دکتر پریسا طاهری

8 صبح

بیمارستان امین و الزهرا(س)

 

 

 

3

1401/10/28

توضیح و تفسیرSEP

دکتر سعید خسروی

8 صبح

بیمارستان امین و الزهرا(س)

2

4

.

4

1401/11/26

نوروآناتومی MND

دکتر راضیه مغروری

8 صبح

بیمارستان امین و الزهرا(س)

2

4

.

 

1401/12/18

توانبخشی بیماریهای ریوی

دکتر شیلا حقیقت

8 صبح

بیمارستان امین و الزهرا(س)

2

4

.

جدول مهارت‌های عملی ضروری

ردیف

مهارت

تعداد مشاهده

تعداد اجرای زیر نظر

تعداد اجرای مستقل

1

شرح حال گیری و معاینه دقیق و کامل موسکولو اسکلتال

50 تا در هر ماه

50 تا در ماه

50  تا در هر ماه

2

انجام انواع تزریقات تشخیصس و درمانی و روشهای مداخله ای درمان درد

5 تا در ماه(رزیدنت سال یک)

5 تا در ماه(رزیدنت سال دو)

5 تا در ماه(رزیدنت سال 3)

3

انجام  و تفسیرتستهای الکترودیاگنوستیک

30 تا در هر ماه

20 تا در ماه

10 تا در ماه

4

برنامه ریزی و اجرای توانبخشی بیماران (از قبیل انجام بیوفیدبک و توانبخشی ریوی)

10 تا در ماه( رزیدنت سال یک)

5 تا در ماه( رزیدنت سال دو)

5 تا در ماه(رزیدنت سال 3)

5

تجویز و انجام درمان های فیزیکی شامل مدالیته ها( لیزر،شاک ویو، تکارتراپی،rtms) و مانیپولاسیون

30 تا در ماه

20 تا در ماه

10 تا در ماه

منابع اصلی درس (عنوان کتاب، نام نويسنده، سال و محل انتشار، نام ناشر، شماره فصول يا صفحات مورد نظر در اين درس- در صورتی که مطالعه همه کتاب يا همه مجلدات آن به عنوان منبع ضروری نباشد)

1-braddom s physical medicine and rehabilitation/David X.Cifu/Elsevier,5th edition.2016

به استثنای فصول 3-10و14و15و18-21و23و27و29 و35و36و37و44و45و50)

2-Delisa s physical medicine and rehabilitation/Walter R.frontera/Lippincott Williams and Wilkins,6th edition,2019

فقط فصول 5و6و7و9و13و18و21و28و33و36و38و40و58و49و50و52و53و56و54 و فصل 4 از چاپ چهارم سال 2005.

3- electrodiagnostic medicine/Daniel Dumitru,Anthony A.Amato,Machiel Zwarts/Hanley and Belfus,2th edition 2001

به استثنای فصول 25و26و27و28

4-Electromyography and neuromuscular disorder/Barbara E.SHAPIRO,4TH EDITHION.2021

فقط فصول 37-40

5-Essentials of physical medicine and rehabilitation /Walter R.Frontera,Julie K.Silver,Thomas D.Rizzo Jr.Saunders,3th edition,2019

تمام فصول بخش اندام تحتانی،فصول 10 تا 41 اندام فوقانی، تمام قصول بخش pain، و فصول 138 و 139

6-ژورنالهای انتخاب شده جهت مبحث الترودیاگنوز.

7-Hollinshead s functional anatomy of the limbs and back/David B.Jenkins/Saunders,9th edition,2008

8-Brunnestrom s clinical kinesiology/Peggy A.Houglum,Dolores B.Bertoti/F.A.Davis Company,6th edition,2012

منابع فرعی درس :

مجلات:

1-Archives of physical medicine and rehabilitation/May 2019-Dec2020(systhematic review, metha analysis)

2-American Journal of physical medicine and rehabilitation/May2019-Dec2020(systhematic review, metha analysis)

روش تدریس: بصورت حضوری در بیمارستان امین و الزهرا(س) و آموزش درمانگاهی بر بالین بیمار

نحوه ارزشيابی فراگیر و بارم مربوط به هر ارزشيابی

الف) تکوینی (ارزشیابی‌های حین دوره)  : ارزیابی کتبی چند گزینه ای (هر سه ماه )،Log book (مستمر)     بارم:  60 ( برای سال اول 2 آزمون 30 نمره)

ب) تراکمی (ارزشیابی‌های پایان دوره) :DOPS, OSCE پایان دوره                                                            بارم:  آسکی  50 نمره   Dops 20 نمره

قوانین و مقررات آموزشی دوره:

ﻛﻠﻴﻪ دﺳﺘﻴﺎران ﻣﻮﻇﻒ ﺑﻪ ﺷﺮﻛﺖ در ﻛﻼس ﻫﺎي آموزشی ﮔﺮوه ﻛﻪ در ﺻﺒﺢ ﻫﺎ ﺑﺮگزار میشود ﻫﺴﺘﻨﺪ و حضور آنها ﺛﺒﺖ میگردد . در ﺻﻮرت غیبت یا تاخیر ﺑﻴﺶ از ﻧﻴﻢ ﺳﺎﻋﺖ ﻳﻚ روز از ﻣﺮﺧﺼﻲ اﺳﺘﺤﻘﺎﻗﻲ وي ﻛﺴﺮ ﻣﻲ ﮔﺮدد .

2 - دﺳﺘﻴﺎران ﻣﻮﻇﻒ ﺑﻪ ﺷﺮﻛﺖ در کارگاهها و سایر کلاسهای آﻣﻮزﺷﻲ ﻣﺼﻮب دﺳﺘﻴﺎري ﻃﺒﻖ ﺑرنامه رﻳﺰي اﻧﺠﺎم ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ ﮔروه هستند.

3 - دﺳﺘﻴﺎران ﻣﻮﻇﻒ ﺑﻪ ﺷﺮﻛﺖ در اﻣﺘﺤﺎﻧﺎت ﻛﺘﺒﻲ دوره ای گروه ﻛﻪ از ﻗﺒﻞ اعلام میگردد،  ﻫﺴﺘﻨﺪ .

4 - دﺳﺘﻴﺎران ﻣﻮﻇﻒ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻋﻨﻮان ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﺧﻮد را ﻗﺒﻞ از اﻣﺘﺤﺎن ارﺗﻘﺎي ﺳﺎل اول دﺳﺘﻴﺎري انتخاب و به ﺗﺼﻮﻳﺐ ﺑﺮﺳﺎﻧﻨﺪ .

5 - ﺑﺮ اﺳﺎس دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ رسیدگی به پای ﺑﻨﺪ ي دستیاران  ﺑﻪ اﺻﻮل حرفه ای مصوب هیئت رئیسه ﻣﺤﺘﺮم داﻧﺸﮕﺎه برای یک دستیار موارد ﺗﺸﻮﻳﻘﻲ یا توبیخی میتواند در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮد .

6 - ﺗﻌﺪادي از دستیاران ﺑﺮ اﺳﺎس ﺗﺼﻤﻴﻢ گروه  ﻣﺴﺌﻮل پیگیری برخی از قسمتها و اﻣﻮر آموزشی گروه در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ سایر فراگیران خواهند بود.

7-دﺳﺘﻴﺎران گروه ﺑﻪ ﻫﻴﭻ وﺟﻪ ﺣﻖ ﻛﺎر اﻧﺘﻔﺎﻋﻲ در ﺧﺎرج از ﮔﺮوه را ندارند.

8-ﻛﻠﻴﻪ دﺳﺘﻴﺎران ﻣﻮﻇﻒ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﭘﺮوﭘﻮزالﻳﻚ ﻃﺮح ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺗﻲ را ﻗﺒﻞ از اﻣﺘﺤﺎن ارﺗﻘﺎء ﺳﺎل دوم ﺑﻪ ﺗﺼﻮﻳﺐ ﺑﺮﺳﺎﻧﻨﺪ.

 

سياست مسؤول دوره در مورد نظم و انضباط و اجرای قوانین آموزشی و درمانی:

                   

 

شرح وظایف فراگیران:

- رﻋﺎﻳﺖ اﺻﻮل رﻓﺘﺎر حرفه ای (ﻣﻨﺶ ﺣﺮفه اي) در ﺑﺮﺧﻮدر با ﺑﻴﻤﺎر و ﻳﺎ ﻫﻤﺮاﻫﺎن ﺑﻴﻤﺎر و اراﺋﻪ ﺗﻮﺿﻴﺤﺎت ﻻزم و ﻗﺎﻧﻊ ﻛﻨﻨﺪه ﺑﻪ آنها در ﺧﺼﻮص ﻧﻴﺎز ﺑﻪ ﺑﺴﺘﺮي ﻳﺎ ﻋﺪم ﺑﺴﺘﺮي ﺑﻴﻤﺎر و ﻳﺎ اﻧﺠﺎم ﻫﺮگونه ﭘﺮوﺳﻴﺠﺮ ﻻزم ﺑﺮاي ﺑﻴﻤﺎر.

2 - رﻋﺎﻳﺖ اﺻﻮل رﻓﺘﺎر حرفه ای ( ﻣﻨﺶ حرفه ای ) در ﺑﺮﺧﻮدر با اﺳﺎتید و ﻛﻠﻴﻪ ﻫﻤﻜﺎران ﺗﻴﻢ ﻣﺮاﻗﺒﺖ ﺳﻼﻣﺖ از ﺟﻤﻠﻪ فراگیران پزﺷﻜﻲ، ﺳﺎﻳﺮ دستیاران و ﭘﺮﺳﻨﻞ ﭘﺮﺳﺘﺎري .

3 - رﻋﺎﻳﺖ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻣﺮاﺗﺐ آﻣﻮزﺷﻲ از ﻧﻈﺮ رده دﺳﺘﻴﺎري در ﻫﻤﻪ ﺟﻮاﻧﺐ از ﺟﻤﻠﻪ رﻋﺎﻳﺖ حد و ﻣﺮز و اﺣﺘﺮام ﮔﺬاري دﺳﺘﻴﺎران ﺳﺎل ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺗﺮ ﺑﻪ دﺳﺘﻴﺎران ارشد.

4 - اﺣﺴﺎس ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ در ﺣﻀﻮر ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺑﺮ ﺑﺎﻟﻴﻦ ﺑﻴﻤﺎران ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻛﻨﻨﺪه به درﻣﺎنگاهها

5 - ﻫﻤﻜﺎری و ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ ﻻزم ﺑﺎ رزﻳﺪﻧﺖ ارﺷﺪ ﮔﺮوه و ﺳﺎﻳﺮ ﻫﻤﻜﺎران

6 - ﻫﻤﻪ دﺳﺘﻴﺎران موظفند ﻣﺸﻜﻞ ﺧﻮد را ﺑﻪ دﺳﺘﻴﺎر ارﺷﺪ ﮔﺮوه و ﻳﺎ دﺳﺘﻴﺎر ﻣﺎﻓﻮق ﺧﻮد اطلاع و ﻛﺴﺐ ﻛﻤﻚ و ﻣﺸﺎوره ﻧﻤﺎیند . ﺑﺪﻳﻬﻲ اﺳﺖ دﺳﺘﻴﺎران ﻣﺎﻓﻮق در اﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﻮارد ﺑﻪ ﻣﺤﺾ اﻃﻼع ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺸﻜﻞ ﻣﻮﺟﻮد ﻣﺴﺌﻮل ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد .

7 - در کلیه ﻣﻮاﻗﻊ، ﻧﻈﺮ دﺳﺘﻴﺎر ﻣﺎﻓﻮق و ارشد ﻻزم اﻻﺟﺮا اﺳﺖ . در ﺻﻮرت ﺑﺮوز ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ اﺧﺘﻼﻓﻲ، ﻻزم اﺳﺖ در مواردی که ﺳﻼﻣﺖ ﺑﻴﻤﺎر ﻣﻮرد ﺗﻬﺪﻳﺪ واﻗﻊ ﻧﻤﻲ ﺷﻮد، ﺿﻤﻦ اﺟﺮاي ﻧﻈﺮات دﺳﺘﻴﺎر ﻣﺎﻓﻮق و ﻳﺎ ارﺷﺪ ﺑﺪون ﻫﻴﭽﮕﻮﻧﻪ ﺑﺤﺚ و ﻣﻘﺎوﻣﺘﻲ ﻣﺮاﺗﺐ در ﻓﺮﺻﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ اﻃﻼع دﺳﺘﻴﺎر ارشد ﮔﺮوه، ﻣﺪﻳﺮ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ دﺳﺘﻴﺎري، ﻣﻌﺎون و ﻳﺎ ﻣﺪﻳﺮ ﮔﺮوه رﺳﺎﻧﺪه ﺷﻮد .

8 - در راﺳﺘﺎ ي ﺑﻨﺪﻫﺎ ي 3 و 7 دستیار ارﺷﺪ ﮔﺮوه ﻣﻮﻇﻒ ﺑﻪ اﻋﻤﺎل مدیریت صحیح تیمی از قبیل تقسیم مسئولیت ها ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺳﻄﺢ ﺗﻮاﻧﺎ یی دستیاران و ﺳﺎل دستیاری ، تقسیم ﻋﺎدﻻﻧﻪ وﻇﺎ یف، ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﻋﻤﻠﻜﺮد دستیاران ﺳﺎل های پایین تر و ﻫﺪا یت آﻧﺎن ﺿﻤﻦ دادن اﺳﺘﻘﻼل ﻻزم به ایشان در تصمیم گیری در ﻣﺤﺪوده ﺗﻌﺮ یف ﺷﺪه و قبول مسئولیت رﻓﻊ ﻣﺸﻜﻼت پیش آﻣﺪه در ﺑﺨﺶ و ﺣﻞ اﺧﺘﻼﻓﺎت پیش آمده بین ﻫﻤﻜﺎران با یکدیگر و یا با سایر ﭘﺮﺳﻨﻞ بیمارستان در زمان و ﻣﻜﺎن ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻫﺴﺘﻨﺪ .

9 - اﺣﺘﺮما به قوانین و دﺳﺘﻮراﻟﻌملهای بیمارستان آموزشی ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ، داﻧﺸﻜﺪه و داﻧﺸﮕﺎه و ﻋﻤﻞ ﺑﻪ آن.

 

شرح وظایف فراگیران در اورژانس:----

شرح وظایف فراگیران در درمانگاه و برنامه های صبح:

1- اﺟﺮاي ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﺮﺧﺸﻲ دﺳﺘﻴﺎران ﺳﺎل ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻃﺒﻖ ﺑﺮنامهﻫﺎي ﻣشخصﺷﺪه اﻧﺠﺎم میگیرد.

2- ﺳﺎﻋﺖ ﺣﻀﻮر دﺳﺘﻴﺎران در کلاسها 8 ﺻﺒﺢ اﺳﺖ ﻛﻪ اﻳﻦ زﻣﺎن ﺑﺮ اساسﺻﻼﺣﺪﻳﺪ ﮔﺮوه ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻛﻨﺪ .

3-  دﺳﺘﻴﺎران ﺳﺎل اول در 3 ﻣﺎه اول ﺷﺮوع دوره دﺳﺘﻴﺎري ﺧﻮد ﺗﺤﺖ ﻧﻈﺮ دﺳﺘﻴﺎر ﺳﺎل دوم ﻳﺎ ﺳﻮم ﺑﻴﻤﺎران را ﻣﻌﺎینه و ﻣﻌﺎلجه می ﻧﻤﺎﻳند و ﻣﺠﺎز ﺑﻪ زدن ﻣﻬﺮ در دﺳﺘﻮرات داروﻳﻲ ﺑﻴﻤﺎر نیستند.

4- دستیاران ﺳﺎل ﻫﺎي ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻫﺮ ﺑﺨﺶ موظف به آﻣﻮزش ﺣﺪاﻗﻞ ﻫﺎي آﻣﻮزﺷﻲ آن ﺑﺨﺶ به دﺳﺘﻴﺎران ﺳﺎل ﭘﺎﻳﻴﻦ تر در قالب کنفرانس های آﻣﻮزﺷﻲ درون ﺑخشی و ﻳﺎ راﻧﺪ آﻣوزشی اﺳﺖ .

5- ﺑﻴﻤﺎران در درماننگاهها ﺗﻮﺳﻂ دستیارانﺳﺎل اول معاینه می شوند و ﭘﺲ از اراﺋﻪ معاینه و ﺷﺮح ﺣﺎل بیمار ﺑﻪ دﺳﺘﻴﺎر ﺳﺎل ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺑﺎ اﺳﺘﺎد ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻣﻮرد ﻣﺸﻮرت قرار میگیرند .

6-  ﻛﻠﻴﻪ ﭘﺮوﺳﻴﺠﺮﻫﺎ اﻋﻢ از ﺗﺰرﻳﻘﺎت و ﻳﺎ مانیپولاسیون ﭘﺲ از ﻣﻌﺎﻳﻨﻪ ﺗﻮﺳﻂ دﺳﺘﻴﺎر ﻣﺎﻓﻮق درﻣﺎنگاه و اراﺋﻪ و ﻛﺴﺐ ﻧﻈﺮ اﺳﺘﺎد ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺠﻮﻳﺰ ﺑوده و در روﻧﺪ اﻧﺠﺎم ﭘﺮوﺳﻴﺠﺮ رﻋﺎﻳﺖ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻣﺮاﺗﺐ ذﻛﺮ ﺷﺪه در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ آﻣﻮزﺷﻲ دﺳﺘﻴﺎران ﺿﺮوري اﺳﺖ .

7-  در ﺑﻴﻤﺎران ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻛﻨﻨﺪه ﺑﻪ درﻣﺎنگاه EDX اﺑﺘﺪا ﺗﻮﺳﻂ دﺳﺘﻴﺎر ﺳﺎل ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺗﺮ ﺷﺮح ﺣﺎل و ﻣﻌﺎﻳﻨﻪ اﻧﺠﺎم ﺷﺪه و ﺳﭙﺲ توسط دستیار ﻣﺎﻓﻮق و ﻧﻈﺎرت اﺳﺘﺎد ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺗﺴﺖ EDX اﻧﺠﺎم میﺷﻮد .

8- دﺳﺘﻴﺎران ﻣﻮﻇﻒ ﺑﻪ اﻳﺠﺎد ﭘﺮوﻧﺪه در ﺧﺼﻮص ﺑﻴﻤﺎران ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻛﻨﻨﺪه ﺑﻪ درﻣﺎﻧﮕﺎه ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ ، ﺑﺨﺼﻮص در ﺑﻴﻤﺎراﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ واﺳﻄﻪ ﻣﺎﻫﻴﺖ ﺑﻴﻤﺎري ﻧﻴﺎز ﺑﻪ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻣﺠﺪد دارﻧﺪ.

 

شرح وظایف فراگیران در کشیک عصر و شب:--

شرح وظایف فراگیران در اتاق عمل*:--

شرح وظایف فراگیران در گزارش صبحگاهی:--

شرح وظایف فراگیران در کنفرانس‌ها: حضور در همایش ها و کنفرانسهای مرتبط با رشته طب فیزیکی و توانبخشی در صورت امکان و با اجازه گروه

شرح وظایف فراگیران در ژورنال کلاب:ارایه ژورنال کلابتوسط دستیاران سال سه در چهارشنبه آخر هر ماه و شرکت فعال تمامی دستیاران در آن

شرح وظایف فراگیران در مرکز مهارت‌های بالینی*:--

جدول زمان‌بندی ارائه دوره

ساعت

14-13

ساعت

13-12

ساعت

12-11

ساعت

11-10

ساعت

10-9

ساعت

9-8

ساعت

8-7

روز

ردیف

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

کلاس فرونترا و کینزیولوژی

 

شنبه

1

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

کلاس آناتومی

 

یکشنبه

2

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

کلاس برادوم و دلیزا

 

دوشنبه

3

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

کلاس آناتومی

 

سه شنبه

4

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

حضور در درمانگاه(OPD)

بخش نوار عصب و عضله(EDX)

بخش توانبخشی(Rehabilitation)

 

کلاس دومیترو و ژورنالها

 

چهارشنبه

5

----------

 

Case presentation

Case presentation

جلسات پژوهشی و شورای گروه

جلسات پژوهشی و شورای گروه

 

پنج شنبه

6

* این قسمت توسط گروه‌های آموزشی که ارائه می‌شود تکمیل می‌گردد.

 

جدول دو: پایش کیفی و کمی طرح دوره و محتواها در سامانه

ردیف

نام درس یا دوره[1]

تعداد واحد

نوع آموزش مجازی[2]

تعداد محتوا به تفکیک نوع ارائه

 

معرفی درس یا دوره

در سامانه نوید

دارد/ندارد

 

درصد مطابقت اجرای دوره  با طرح دوره

 

درصد مطابقت طرح دوره  با کوریکولوم

تعداد محتوا

تعداد

گفتگو

تعداد

پیام

تعداد

تکلیف

تعداد

بازخورد

 

 

بازه زمانی بارگذاری  جلسات درس

تعداد همزمان

تعداد

غیرهمزمان

اسلاید با صوت

اسلاید بدون صوت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جدول سه : بررسی کیفی محتوای هر جلسه بارگذاری شده در سامانه نوید

ردیف

نکات کلیدی در تهیه اسلاید

شرح

مطلوب3

نیمه مطلوب2

نامطلوب1

وجود ندارد0

1

اسلاید عنوان جلسه و معرفی استاد

اسلاید اول حاوی عنوان جلسه و معرفی فرد شامل نام و نام خانوادگی، مرتبه و رشته تحصیلی فرد ارائه دهنده باشد.

 

 

 

 

2

اسلاید اهداف درس

1 تا 2 اسلاید اول بیانگر محتوای اسلایدها و اهداف درس باشد.

 

 

 

 

3

شماره گذاری اسلایدها

اسلایدها باید شماره گذاری شوند.

 

 

 

 

4

وجود عنوان برای هر اسلاید

عنوان هر اسلاید مشخص باشد یا در صورت تکراری بودن واژه ادامه در اسلاید بعدی آورده شود.

 

 

 

 

5

اسلاید نتیجه گیری

برای اشاره به نکات کلیدی عنوان شده در سخنرانی باید حداقل یک اسلاید نتیجه گیری در پایان ارائه قرار گیرد.

 

 

 

 

6

اسلایدطرح سوال

در پایان ارائه، اسلاید  طرح سوال به منظور مشارکت مخاطبین،  بی نتیجه رها نکردن مطلب و ایجاد یک طرح کلی جهت مطرح کردن سوالات قرار داده شود.

 

 

 

 

7

سایز اسلاید

لازم است سایز اسلایدها widescreen16:9  باشد. در منوی design در قسمت  Slide size گزینه widescreen16:9 را انتخاب نمایید.

 

 

 

 

8

منابع  مورد استفاده

ترجیحا منابع مورد استفاده در پایین هر اسلاید نوشته شود و لزوما در پایان ارائه آورده شود.

 

 

 

 

9

استفاده ازتغییر رنگ فونت یا BOLD کردن

تغییر رنگ یا بزرگ کردن کلمات کلیدی به منظور فهم بهتر استفاده شود.

 

 

 

 

10

استفاده از بولت یا عدد برای هر ایده

هر نکته با استفاده از عدد یا بولت نمایش داده شود.

 

 

 

 

11

استفاده از جملات کوتاه و کلیدی

در هر اسلاید 3 تا 5 نکته بیان شود.

 

 

 

 

12

انیمیشن اسلایدها

از کاربرد  انیمیشن های متنوع و زیاد در اسلایدها جلوگیری شود.

 

 

 

 

13

ساختار اسلاید (تعداد کلمه و تعداد خط)

در هر اسلاید بیش از 3 تا 5 خط نباشد. در هر خط در حد 4 تا 5 کلمه مفهوم رسانده شود و نکات ارائه شده به صورت جمله بندی کامل نباشد.

 

 

 

 

14

سادگی زمینه اسلاید

ساده و جذاب باشد، روشن (ترجیحا سفید) باشد و در همه اسلایدها مشابه باشد.

 

 

 

 

15

نوع فونت

فونت مرسوم و قابل خواندن (مثلا برای عنوان ها فونت B Titr و برای متن اصلی B Nazanin) استفاده شود.

 

 

 

 

16

سایز فونت

فونت نوشتاری حداقل 18 باشد و سایزفونت عنوان بزرگتر از سایز فونت محتوای تکمیلی باشد (بهتر است سایز عنوان ها 34 و سایز متن اصلی 24 باشد).

 

 

 

 

17

رنگ فونت

رنگ فونت با رنگ زمینه در تضاد باشد و از بیش از 4 رنگ در یک جلسه درس استفاده نشود.

 

 

 

 

18

رعایت نکات نگارشی

اسلایدها  عاری از غلط املایی، اشتباه در دستور زبان و کلمات تکراری باشد. اگر اسلایدها انگلیسی تهیه می شوند، حرف اول هر خط بزرگ نوشته شود

 

 

 

 

19

کیفیت تصاویر

از اشکال و تصاویر با وضوح بالا استفاده شود. از کاربرد جداول با محتوای زیاد در یک اسلاید اجتناب شود

 

 

 

 

20

تعداد اسلاید یک جلسه 30 دقیقه ای

به ازای یک جلسه یکساعته ، 20تا30 اسلاید

 

 

 

 

21

حجم فایل

دریافت  فایل ها توسط دانشجو و هزینه اینترنت مصرفی، بهتر است حجم تصاویر بکار برده شده در اسلایدها کاهش یابد و  فایل ها با استفاده از نرم افزارهای مناسب (ازجمله rar و ....) فشرده سازی شود.

 

 

 

 

22

کیفیت صدا

صدای اسلایدها باید رسا و واضح بوده و فاقد صدای پس زمینه و محیطی مزاحم باشد. در هنگام تهیه کیفیت صدا مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت وجود مشکل شخصا یا با کمک مسوولین آموزش مجازی دانشکده مرتفع گردد.

 

 

 

 

جمع نمره

 

 

مطلوب بیشتر از 70 درصد     نیمه مطلوب30تا70 درصد         نامطلوب کمتر از 30 درصد

 

جدول چهار: فرم ارزشيابي دروس بالينی

دانشجوي گرامي : سلام عليکم

ارتقاء كيفيت آموزش بدون بهره‌گيري از نظر يادگيرندگان ميسر نمي‌باشد. پاسخ‌هاي دقيق شما موجب بهبود نحوه ارائه و چگونگي درس و مسائل مربوط به آن خواهد بود. نتايج ارزشيابي اين درس به اطلاع مدير گروه و مسئول درس خواهد رسيد. توضيح اينكه اين فرم عمدتاً به ارزشيابي درس تاكيد دارد و به منظور يك يا تمامي استادان درس نمي‌باشد.

رديف

موضوع

بسيار موافقم

موافقم

مخالفم

بسيار مخالفم

نظري ندارم

1

شناسنامه درس در ابتداي دوره در دسترس من (سايت، كتبي) قرار گرفت.

5

4

2

1

3

2

اطلاعات موجود در شناسنامه درس براي گذراندن درس روشن و كافي بود.

5

4

2

1

3

3

اهداف درس براي من رسا و روشن بود.

5

4

2

1

3

4

اين درس به اهداف يادگيري خود دست يافت.

5

4

2

1

3

5

اين كار آموزي امكان به كارگيري آموخته‌هاي تئوري من را فراهم نمود.

5

4

2

1

3

6

در اين كار آموزي فرصت‌هاي يادگيري كافي براي من فراهم شد.

5

4

2

1

3

7

اين كارآموزي به من در شناخت مسئوليت حرفه‌اي كمك نمود.

5

4

2

1

3

8

در اين كارآموزي روشهاي آموزش باليني مناسب استفاده شد.

5

4

2

1

3

9

در آموزش باليني بازخوردهاي مناسب و به موقع به من داده شد.

5

4

2

1

3

10

براي دستيابي به اهداف اين درس محيط‌هاي مناسبي انتخاب شده بود.

5

4

2

1

3

11

اين كارآموزي طبق برنامه اعلام شده توسط گروه انجام گرفت.

5

4

2

1

3

12

نحوه ارزشيابي و نمره دهي اين درس مناسب بود.

5

4

2

1

3

در مجموع اين كارآموزي توانست توانمنديها و مهارتهاي من را ارتقاء دهد:

O10    O9    O8    O7O    6   O 5    O4 O   3    O2 O    1

لطفاً در صورتي كه نظر يا پيشنهادي جهت بهبود نحوه ارائه و چگونگي اين درس داريد، مرقوم فرمائيد.

 


[1] عنوان واحد درسی ارائه شده

[2] همزمان یا کلاس آنلاین و غیر همزمان یا جلسات آفلاین

طرح دوره بالینی یا course plan

سال تحصیلی:99-98

 

گروه آموزشی: طب فیزیکی و توانبخشی

دوره: دستیاری تخصصی بالینی

نام درس: اصول طب فیزیکی و توانبخشی

شماره درس :

نام مسوول دوره: دکتر مغروری

مکان برگزاری دوره: بیمارستان های الزهرا و امین

شروع و پایان دوره: مهر 98 الی خرداد 99

طول دوره: یک سال

آدرس دفتر گروه: بیمارستان الزهرا(س) - طبقه زیرزمین

تلفن دفتر گروه:36700666

ساعت و روزهای تماس با مسوول دوره:

Email:

هدف کلی دوره:

هدف از دوره آموزشی دستیاری رشته طب فیزیکی و توانبخشی تربیت پزشک متخصصی است که پس از طی دوره دستیاری بتواند خدمات تخصصی و علمی را در محدوده تعریف شده این رشته به جامعه ارائه نماید. 

اهداف اختصاصی دوره:

متخصص این رشته باید آگاهی کاملی از آناتومی و کینزیولوژی سیستم عضلانی اسکلتی، فیزیولوژی و آناتومی اعصاب محیطی و مرکزی، روش انجام و تفسیر مطالعات طب الکترودیاگنوز، تشخیص و درمان انواع سندرم های درد عصبی، اسکلتی عضلانی، تشخیص اختلالات و نواقص عملکردی در انواع بیماری ها و روش بهبود عملکرد به کمک تکنیک های توانبخشی و طب فیزیکی را دارا بوده و توانایی های لازم در حیطه های دانشی، نگرشی و عملکردی کسب نموده و بتواند از این توانایی ها به شکل فردی و به عوان رهبر تیم توانبخشی برای پیشگیری، تشخیص، درمان، توانبخشی، آموزشی و پژوهشی در حیطه طب فیزیکی و توانبخشی و در جهت حفظ و ارتقای سلامت جامعه استفاده نماید.

جدول کلاس‌های نظری

ردیف

تاریخ

موضوع

مدرس

ساعت

مکان

طرح درس

اسلاید

درسنامه

1

شنبه ها

اصول طب فیزیکی و توانبخشی برادوم/دلیزا

دستیاران سال 2

8 تا 9:15

بیمارستان الزهرا کلاس درس پاتولوژی

   

.

2 یکشنبه ها صول طب فیزیکی و توانبخشی برادوم/دلیزا دستیاران سال 2 8:15 تا 9:15 بیمارستان الزهرا کلاس درس یک      

3

دوشنبه ها

الکترودیاگنوز دومیترو

دستیاران سال 3

8 تا 9:15

بیمارستان الزهرا کلاس درس پاتولوژی

   

.

4

سه شنبه ها

اصول طب فیزیکی و توانبخشی برادوم/دلیزا

دستیران سال 2

8:15 تا 9:15

بیمارستان الزهرا کلاس درس یک

   

.

5

چهارشنبه ها

اصول طب فیزیکی و توانبخشی فرونترا

دستیاران سال 1

8:15 تا 9:15

بیمارستان امین کلاس درس

   

.

6 پنجشنبه ها کنفرانس هفتگی اساتید 8 تا 10 بیمارستان های الزهرا و امین      

جدول مهارت‌های عملی ضروری

 پروسيجرهاي طب فيزيكي مورد انتظار به تفكيك سال 

رديف

عنوان پروسيجر

سال اول

سال دوم

سال سوم

تعداد كل پروسيجر
مورد انتظار در كل دوره

1

تزريق نواحي Trigger Point (هركدام در نواحي جداگانه)

2

2

0

4

2

تزريق داخل مفصلي (هر كدام در مفاصل مختلف)

0

3

1

4

3

تزريق مفصل SI

0

0

1

1

4

تزريق PRP

0

0

1

1

5

تزريق داخل بورس (بورساي مختلف)

0

3

1

4

6

تزريق انگشت‌ماشه‌اي

0

1

2

3

7

تزريق پلانتار فاشيا

0

1

1

2

8

تزريق CTS

0

0

3

3

9

پونكسيون تشخيصي مفاصل

0

1

0

1

10

تزريق دكوروان

0

1

0

1

11

تزريق تاندونيت‌هاي اندام فوقاني (آرنج، شانه)

0

1

1

2

12

شوك ويو (هركدام در مناطق مختلف)

4

2

1

7

13

بيوفيدبك

3

2

0

5

14

rTMS

0

1

1

2

15

Tapping

0

1

0

1

16

طب سوزني

0

1

1

2

 
 

پروسيجرهاي الكترودياگنوزيس جهت سال 2 و 3 

رديف

عنوان پروسيجر

سال دوم

سال سوم

تعداد كل پروسيجر
مورد انتظار در كل دوره

1

راديكولوپاتي‌ لومبوساكرال

16

10

26

2

راديكولوپاتي سرويكال

10

5

15

3

ميوپاتي‌ها

2

5

7

4

پلكسوپاتي لومبوساكرال/اسفنگتر آنال

1

1

2

5

پلكسوپاتي براكيال (شامل TOS)

2

2

4

6

نوروپاتي‌هاي ارثي

2

3

5

7

نوروپاتي‌هاي اكتسابي

3

5

8

8

Median Neuropathy

30

10

40

9

Ulnar Neuropathy

5

3

8

10

Radial Neuropathy

3

3

6

11

Peroneal Neuropathy

2

2

4

12

Other Focal Entrapment Neuropathy (tibial-TTS ….)

1

2

3

13

MND

2

3

5

14

NMJ Disorders

1

1

2

15

EP

1

2

3

16

Blink Reflex and Facial EDX

1

2

3

17

SSR

2

1

3

18

Pediatric EDX

2

4

6

 

منابع اصلی درس (عنوان کتاب، نام نويسنده، سال و محل انتشار، نام ناشر، شماره فصول يا صفحات مورد نظر در اين درس- در صورتی که مطالعه همه کتاب يا همه مجلدات آن به عنوان منبع ضروری نباشد)

آناتومی اندام، هولینشید، 2008
اصول طب فیزیکی و توانبخشی، دلیزا و همکاران، 2010
اصول طب فیزیکی و توانبخشی، برادوم و همکاران، 2016
طب الکترودیاگنوز، دومیترو، 2001
اصول طب فیزیکی و توانبخشی، فرونترا، 2019
کینزیولوژی برانستورم، 2012

منابع فرعی درس (کتاب، مجله، سامانه و...):

Archieves of physical medicine and rehabilitatin-May 2018-Dec 2019
Americak journal of physical medicine and rehabilitation-May 2018-Dec 2019

 

نحوه ارزشيابی فراگیر و بارم مربوط به هر ارزشيابی

الف) تکوینی (ارزشیابی‌های حین دوره)            آزمون های درون بخشی کتبی ویژه دستیاران سال اول، آزمون mini-CEX                                                                                              بارم:

 

ب) تراکمی (ارزشیابی‌های پایان دوره)                    آزمون کتبی پره ارتقا، آزمون OSCE، آزمون کتبی ارتقا                                                                                      بارم:

قوانین و مقررات آموزشی دوره:

اجرای برنامه چرخشی دستیارن طبق برنامه مشخص شده – ساعت حضور دستیاران در کلاس 8 الی 9 صبح- حضور در درمانگاه و بخش توانبخشی ساعت 10 تا 14- شرکت در کلاسهای آموزشی طبق برنامه و تدریس سرفصل های تعیین شده -انجام وظایف آموزشی طبق برنامه-انتخاب و تصویب موضوع پایان نامه قبل از آزمون ارتقای سال اول به دوم و  و دفاع از پایان نامه شش ماه قبل از آزمون بورد - شرکت در ازمون های کتبی و عملی

سياست مسؤول دوره در مورد نظم و انضباط و اجرای قوانین آموزشی و درمانی:

دستیاران موظفند طبق برنامه ای که از طرف گروه بر اساس برنامه آموزشی مصوب رشته تنظیم می شود، در کلیه فعالیت های آموزشی پژوهشی و تشخیصی درمانی به طور فعال شرکت نمایند.

 

 

 

شرح وظایف فراگیران در بخش:

پاسخگویی به مشاوره های درخواست شده از سوی بخش های بالینی تحت نظر استاد مربوطه

 

شرح وظایف فراگیران در درمانگاه:

اخذ شرح حال و معاینه بالینی از بیماران مراجعه کننده به درمانگاه های طب فیزیکی و توانبخشی و درمانگاه نوار عصب و عضله
ارائه و بررسی تشخیص های افتراقی تحت نظر استاد مربوطه
ارائه طرح درمان برای بیماران تحت نظر استاد مربوطه
انجام/کمک در انجام نوار عصب و عضله تحت نظر استاد مربوطه

شرح وظایف فراگیران در کنفرانس‌ها:

ارائه فصل یا فصول تعیین شده مطابق سرفصل های آموزشی از کتب مرجع تحت نظارت استاد مربوطه

 

شرح وظایف فراگیران در ژورنال کلاب:

ارائه آخرین مقالات موجود در ژورنال های معتبر طب فیزیکی و توانبخشی و بحث و مقایسه مقالات تحت نظارت استاد مربوطه 

شرح وظایف فراگیران در مرکز مهارت‌های بالینی*:

جدول زمان‌بندی ارائه دوره

ساعت

14-13

ساعت

13-12

ساعت

12-11

ساعت

11-10

ساعت

10-9

ساعت

9-8

ساعت

8-7

روز

ردیف

 

درمانگاه

درمانگاه

درمانگاه

درمانگاه

 

کلاس درس

 

شنبه

1

 

درمانگاه

درمانگاه

درمانگاه

درمانگاه

کلاس درس

 

یکشنبه

2

 

درمانگاه

درمانگاه

درمانگاه

درمانگاه

کلاس درس

 

دوشنبه

3

 

درمانگاه

درمانگاه

درمانگاه

درمانگاه

کلاس درس

 

سه شنبه

4

 

درمانگاه

درمانگاه

درمانگاه

درمانگاه

کلاس درس

 

چهارشنبه

5

 

 

 

 

کنفرانس

کنفرانس

 

پنج شنبه

6

 

 

 

 

 

 

 

جمعه

7

 

* این قسمت توسط گروه‌های آموزشی که ارائه می‌شود تکمیل می‌گردد.