جدول یک: طرح دوره بالینی یا course plan
سال تحصیلی : 1403-1402 |
|
||||||||
گروه آموزشی: طب فیزیکی و توانبخشی |
دوره: رزیدنتی |
||||||||
نام درس: طب فیزیکی و توانبخشی |
شماره درس : |
||||||||
نام مسوول دوره: دکتر شیلا حقیقت |
مکان برگزاری دوره: بیمارستانهای امین و الزهرا(س) |
||||||||
شروع و پایان دوره:مهر ماه 1401 لغایت اردیبهشت ماه 1402 |
طول دوره: یکسال |
||||||||
آدرس دفتر گروه: اصفهان خیابان صفه ، بیمارستان الزهرا، دفتر گروه طب فیزیکی |
تلفن دفتر گروه: |
||||||||
ساعت و روزهای تماس با مسوول دوره:شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 14 |
Email: |
||||||||
هدف کلی دوره: ش دﺳﺘﻴﺎري رﺷﺘﺔ ﻃ ﺐ ﻓﻴﺰﻳﻜﻲ و توانبخشیﺗﺮﺑﻴﺖ ﭘﺰﺷﻚ ﻣﺘﺨﺼﺼﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﺲ از ﻃﻲ دوره دﺳﺘﻴﺎري ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﺧﺪﻣﺎت ﺗﺨﺼﺼﻲ و ﻋﻠﻤﻲ را در ﻣﺤﺪودة ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺪة اﻳﻦ رﺷﺘﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ اراﻳﻪ ﻧﻤﺎﻳﺪ. |
|||||||||
اهداف اختصاصی: ﺑﺎ ﺑﺮﻗﺮاري ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﺑﻴﻤﺎران از آﻧﻬﺎ ﺷﺮح ﺣﺎل ﺗﻬﻴﻪ و آن را ﺛﺒﺖ ﻛﻨﺪ. ﺑﺎ ارزﻳﺎﺑﻲ ﻛﺎﻣﻞ ﺑﺎﻟﻴﻨﻲ ، اﻟﻜﺘﺮودﻳﺎﮔﻨﻮﺳﺘﻴﻚ و ﭘﺎراﻛﻠﻴﻨﻴﻜﻲ ﺑﻴﻤﺎر ، ﻣﺸﻜﻞ را در آﻧﻬﺎ ﺗﺸﺨﻴﺺ دﻫﺪ. با ارزﻳﺎﺑﻲ ﻛﺎﻣﻞ ﺑﺎﻟﻴﻨﻲ ، اﻟﻜﺘﺮودﻳﺎﮔﻨﻮﺳﺘﻴﻚ و ﭘﺎراﻛﻠﻴﻨﻴﻜﻲ ﺑﻴﻤﺎر ، ﻣﺸﻜﻞ را در آﻧﻬﺎ ﺗﺸﺨﻴﺺ دﻫﺪ. با اﺳﺘﻔﺎده از دارو و ﻣﺪاﻟﻴﺘﻪ ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ درﻣﺎﻧﻲ ، ورزش درﻣانی، Manual medicine اﺳـﺘﻔﺎده از اﻧـﻮاع ﺗﺰرﻳﻘـﺎت و ارﺗﺰﻫــﺎ و ﭘﺮوﺗﺰﻫــﺎ ﺑﻴﻤــﺎران ﻣﺒــﺘﻼ ﺑــﻪ ﺑﻴﻤــﺎریﻫــﺎ ، اﺧــﺘﻼﻻت و ﺿــﺎﻳﻌﺎت ﺳﻴــﺴﺘﻢ اﺳــﻜﻠﺘﻲ ، ﻋــﻀﻼﻧﻲ ﻋــﺼبی را ﺑﺎ اﻧﺠﺎم اﻗﺪاﻣﺎت ﺳﺮﭘ ﺎﺋﻲ و ﻳﺎ ﺑﺴﺘﺮي درﻣﺎن ﻧﻤﺎﻳﺪ. به ﻋﻨﻮان رﻫﺒﺮ ﺗﻴﻢ ﺗﻮاﻧﺒﺨﺸﻲ ﺑﺮاي ﺗﻮاﻧﺒﺨﺸﻲ ﺑﻴﻤﺎير ﻫﺎ و اﺧﺘﻼﻻت ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺒﺘﻼﻳﺎن اﻗﺪام ﻧﻤﺎﻳﺪ. |
|||||||||
جدول کلاسهای نظری: |
|||||||||
ردیف |
تاریخ |
موضوع |
مدرس |
ساعت |
مکان |
طرح درس |
اسلاید |
درسنامه |
|
1 |
|
توانبخشی بیماران SCI |
دکتر بابک وحدت پور |
8 صبح |
بیمارستان امین و الزهرا(س) |
2 |
4 |
. |
|
2 |
1401/9/20 |
کینزیوتیپ در بیماریهای موسکولواسکلتال |
دکتر پریسا طاهری |
8 صبح |
بیمارستان امین و الزهرا(س) |
|
|
|
|
3 |
1401/10/28 |
توضیح و تفسیرSEP |
دکتر سعید خسروی |
8 صبح |
بیمارستان امین و الزهرا(س) |
2 |
4 |
. |
|
4 |
1401/11/26 |
نوروآناتومی MND |
دکتر راضیه مغروری |
8 صبح |
بیمارستان امین و الزهرا(س) |
2 |
4 |
. |
|
|
1401/12/18 |
توانبخشی بیماریهای ریوی |
دکتر شیلا حقیقت |
8 صبح |
بیمارستان امین و الزهرا(س) |
2 |
4 |
. |
|
جدول مهارتهای عملی ضروری |
|||||||||
ردیف |
مهارت |
تعداد مشاهده |
تعداد اجرای زیر نظر |
تعداد اجرای مستقل |
|||||
1 |
شرح حال گیری و معاینه دقیق و کامل موسکولو اسکلتال |
50 تا در هر ماه |
50 تا در ماه |
50 تا در هر ماه |
|||||
2 |
انجام انواع تزریقات تشخیصس و درمانی و روشهای مداخله ای درمان درد |
5 تا در ماه(رزیدنت سال یک) |
5 تا در ماه(رزیدنت سال دو) |
5 تا در ماه(رزیدنت سال 3) |
|||||
3 |
انجام و تفسیرتستهای الکترودیاگنوستیک |
30 تا در هر ماه |
20 تا در ماه |
10 تا در ماه |
|||||
4 |
برنامه ریزی و اجرای توانبخشی بیماران (از قبیل انجام بیوفیدبک و توانبخشی ریوی) |
10 تا در ماه( رزیدنت سال یک) |
5 تا در ماه( رزیدنت سال دو) |
5 تا در ماه(رزیدنت سال 3) |
|||||
5 |
تجویز و انجام درمان های فیزیکی شامل مدالیته ها( لیزر،شاک ویو، تکارتراپی،rtms) و مانیپولاسیون |
30 تا در ماه |
20 تا در ماه |
10 تا در ماه |
|||||
منابع اصلی درس (عنوان کتاب، نام نويسنده، سال و محل انتشار، نام ناشر، شماره فصول يا صفحات مورد نظر در اين درس- در صورتی که مطالعه همه کتاب يا همه مجلدات آن به عنوان منبع ضروری نباشد) 1-braddom s physical medicine and rehabilitation/David X.Cifu/Elsevier,5th edition.2016 به استثنای فصول 3-10و14و15و18-21و23و27و29 و35و36و37و44و45و50) 2-Delisa s physical medicine and rehabilitation/Walter R.frontera/Lippincott Williams and Wilkins,6th edition,2019 فقط فصول 5و6و7و9و13و18و21و28و33و36و38و40و58و49و50و52و53و56و54 و فصل 4 از چاپ چهارم سال 2005. 3- electrodiagnostic medicine/Daniel Dumitru,Anthony A.Amato,Machiel Zwarts/Hanley and Belfus,2th edition 2001 به استثنای فصول 25و26و27و28 4-Electromyography and neuromuscular disorder/Barbara E.SHAPIRO,4TH EDITHION.2021 فقط فصول 37-40 5-Essentials of physical medicine and rehabilitation /Walter R.Frontera,Julie K.Silver,Thomas D.Rizzo Jr.Saunders,3th edition,2019 تمام فصول بخش اندام تحتانی،فصول 10 تا 41 اندام فوقانی، تمام قصول بخش pain، و فصول 138 و 139 6-ژورنالهای انتخاب شده جهت مبحث الترودیاگنوز. 7-Hollinshead s functional anatomy of the limbs and back/David B.Jenkins/Saunders,9th edition,2008 8-Brunnestrom s clinical kinesiology/Peggy A.Houglum,Dolores B.Bertoti/F.A.Davis Company,6th edition,2012 منابع فرعی درس : مجلات: 1-Archives of physical medicine and rehabilitation/May 2019-Dec2020(systhematic review, metha analysis) 2-American Journal of physical medicine and rehabilitation/May2019-Dec2020(systhematic review, metha analysis) |
|||||||||
روش تدریس: بصورت حضوری در بیمارستان امین و الزهرا(س) و آموزش درمانگاهی بر بالین بیمار |
|||||||||
نحوه ارزشيابی فراگیر و بارم مربوط به هر ارزشيابی الف) تکوینی (ارزشیابیهای حین دوره) : ارزیابی کتبی چند گزینه ای (هر سه ماه )،Log book (مستمر) بارم: 60 ب) تراکمی (ارزشیابیهای پایان دوره) :DOPS, OSCE پایان دوره بارم: آسکی 50 نمره Dops 20 نمره |
|||||||||
قوانین و مقررات آموزشی دوره: ﻛﻠﻴﻪ دﺳﺘﻴﺎران ﻣﻮﻇﻒ ﺑﻪ ﺷﺮﻛﺖ در ﻛﻼس ﻫﺎي آموزشی ﮔﺮوه ﻛﻪ در ﺻﺒﺢ ﻫﺎ ﺑﺮگزار میشود ﻫﺴﺘﻨﺪ و حضور آنها ﺛﺒﺖ میگردد . در ﺻﻮرت غیبت یا تاخیر ﺑﻴﺶ از ﻧﻴﻢ ﺳﺎﻋﺖ ﻳﻚ روز از ﻣﺮﺧﺼﻲ اﺳﺘﺤﻘﺎﻗﻲ وي ﻛﺴﺮ ﻣﻲ ﮔﺮدد . 2 - دﺳﺘﻴﺎران ﻣﻮﻇﻒ ﺑﻪ ﺷﺮﻛﺖ در کارگاهها و سایر کلاسهای آﻣﻮزﺷﻲ ﻣﺼﻮب دﺳﺘﻴﺎري ﻃﺒﻖ ﺑرنامه رﻳﺰي اﻧﺠﺎم ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ ﮔروه هستند. 3 - دﺳﺘﻴﺎران ﻣﻮﻇﻒ ﺑﻪ ﺷﺮﻛﺖ در اﻣﺘﺤﺎﻧﺎت ﻛﺘﺒﻲ دوره ای گروه ﻛﻪ از ﻗﺒﻞ اعلام میگردد، ﻫﺴﺘﻨﺪ . 4 - دﺳﺘﻴﺎران ﻣﻮﻇﻒ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻋﻨﻮان ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﺧﻮد را ﻗﺒﻞ از اﻣﺘﺤﺎن ارﺗﻘﺎي ﺳﺎل اول دﺳﺘﻴﺎري انتخاب و به ﺗﺼﻮﻳﺐ ﺑﺮﺳﺎﻧﻨﺪ . 5 - ﺑﺮ اﺳﺎس دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ رسیدگی به پای ﺑﻨﺪ ي دستیاران ﺑﻪ اﺻﻮل حرفه ای مصوب هیئت رئیسه ﻣﺤﺘﺮم داﻧﺸﮕﺎه برای یک دستیار موارد ﺗﺸﻮﻳﻘﻲ یا توبیخی میتواند در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮد . 6 - ﺗﻌﺪادي از دستیاران ﺑﺮ اﺳﺎس ﺗﺼﻤﻴﻢ گروه ﻣﺴﺌﻮل پیگیری برخی از قسمتها و اﻣﻮر آموزشی گروه در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ سایر فراگیران خواهند بود. 7-دﺳﺘﻴﺎران گروه ﺑﻪ ﻫﻴﭻ وﺟﻪ ﺣﻖ ﻛﺎر اﻧﺘﻔﺎﻋﻲ در ﺧﺎرج از ﮔﺮوه را ندارند. 8-ﻛﻠﻴﻪ دﺳﺘﻴﺎران ﻣﻮﻇﻒ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﭘﺮوﭘﻮزالﻳﻚ ﻃﺮح ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺗﻲ را ﻗﺒﻞ از اﻣﺘﺤﺎن ارﺗﻘﺎء ﺳﺎل دوم ﺑﻪ ﺗﺼﻮﻳﺐ ﺑﺮﺳﺎﻧﻨﺪ. |
|||||||||
سياست مسؤول دوره در مورد نظم و انضباط و اجرای قوانین آموزشی و درمانی: |
|||||||||
شرح وظایف فراگیران: - رﻋﺎﻳﺖ اﺻﻮل رﻓﺘﺎر حرفه ای (ﻣﻨﺶ ﺣﺮفه اي) در ﺑﺮﺧﻮدر با ﺑﻴﻤﺎر و ﻳﺎ ﻫﻤﺮاﻫﺎن ﺑﻴﻤﺎر و اراﺋﻪ ﺗﻮﺿﻴﺤﺎت ﻻزم و ﻗﺎﻧﻊ ﻛﻨﻨﺪه ﺑﻪ آنها در ﺧﺼﻮص ﻧﻴﺎز ﺑﻪ ﺑﺴﺘﺮي ﻳﺎ ﻋﺪم ﺑﺴﺘﺮي ﺑﻴﻤﺎر و ﻳﺎ اﻧﺠﺎم ﻫﺮگونه ﭘﺮوﺳﻴﺠﺮ ﻻزم ﺑﺮاي ﺑﻴﻤﺎر. 2 - رﻋﺎﻳﺖ اﺻﻮل رﻓﺘﺎر حرفه ای ( ﻣﻨﺶ حرفه ای ) در ﺑﺮﺧﻮدر با اﺳﺎتید و ﻛﻠﻴﻪ ﻫﻤﻜﺎران ﺗﻴﻢ ﻣﺮاﻗﺒﺖ ﺳﻼﻣﺖ از ﺟﻤﻠﻪ فراگیران پزﺷﻜﻲ، ﺳﺎﻳﺮ دستیاران و ﭘﺮﺳﻨﻞ ﭘﺮﺳﺘﺎري . 3 - رﻋﺎﻳﺖ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻣﺮاﺗﺐ آﻣﻮزﺷﻲ از ﻧﻈﺮ رده دﺳﺘﻴﺎري در ﻫﻤﻪ ﺟﻮاﻧﺐ از ﺟﻤﻠﻪ رﻋﺎﻳﺖ حد و ﻣﺮز و اﺣﺘﺮام ﮔﺬاري دﺳﺘﻴﺎران ﺳﺎل ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺗﺮ ﺑﻪ دﺳﺘﻴﺎران ارشد. 4 - اﺣﺴﺎس ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ در ﺣﻀﻮر ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺑﺮ ﺑﺎﻟﻴﻦ ﺑﻴﻤﺎران ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻛﻨﻨﺪه به درﻣﺎنگاهها 5 - ﻫﻤﻜﺎری و ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ ﻻزم ﺑﺎ رزﻳﺪﻧﺖ ارﺷﺪ ﮔﺮوه و ﺳﺎﻳﺮ ﻫﻤﻜﺎران 6 - ﻫﻤﻪ دﺳﺘﻴﺎران موظفند ﻣﺸﻜﻞ ﺧﻮد را ﺑﻪ دﺳﺘﻴﺎر ارﺷﺪ ﮔﺮوه و ﻳﺎ دﺳﺘﻴﺎر ﻣﺎﻓﻮق ﺧﻮد اطلاع و ﻛﺴﺐ ﻛﻤﻚ و ﻣﺸﺎوره ﻧﻤﺎیند . ﺑﺪﻳﻬﻲ اﺳﺖ دﺳﺘﻴﺎران ﻣﺎﻓﻮق در اﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﻮارد ﺑﻪ ﻣﺤﺾ اﻃﻼع ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺸﻜﻞ ﻣﻮﺟﻮد ﻣﺴﺌﻮل ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد . 7 - در کلیه ﻣﻮاﻗﻊ، ﻧﻈﺮ دﺳﺘﻴﺎر ﻣﺎﻓﻮق و ارشد ﻻزم اﻻﺟﺮا اﺳﺖ . در ﺻﻮرت ﺑﺮوز ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ اﺧﺘﻼﻓﻲ، ﻻزم اﺳﺖ در مواردی که ﺳﻼﻣﺖ ﺑﻴﻤﺎر ﻣﻮرد ﺗﻬﺪﻳﺪ واﻗﻊ ﻧﻤﻲ ﺷﻮد، ﺿﻤﻦ اﺟﺮاي ﻧﻈﺮات دﺳﺘﻴﺎر ﻣﺎﻓﻮق و ﻳﺎ ارﺷﺪ ﺑﺪون ﻫﻴﭽﮕﻮﻧﻪ ﺑﺤﺚ و ﻣﻘﺎوﻣﺘﻲ ﻣﺮاﺗﺐ در ﻓﺮﺻﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ اﻃﻼع دﺳﺘﻴﺎر ارشد ﮔﺮوه، ﻣﺪﻳﺮ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ دﺳﺘﻴﺎري، ﻣﻌﺎون و ﻳﺎ ﻣﺪﻳﺮ ﮔﺮوه رﺳﺎﻧﺪه ﺷﻮد . 8 - در راﺳﺘﺎ ي ﺑﻨﺪﻫﺎ ي 3 و 7 دستیار ارﺷﺪ ﮔﺮوه ﻣﻮﻇﻒ ﺑﻪ اﻋﻤﺎل مدیریت صحیح تیمی از قبیل تقسیم مسئولیت ها ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺳﻄﺢ ﺗﻮاﻧﺎ یی دستیاران و ﺳﺎل دستیاری ، تقسیم ﻋﺎدﻻﻧﻪ وﻇﺎ یف، ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﻋﻤﻠﻜﺮد دستیاران ﺳﺎل های پایین تر و ﻫﺪا یت آﻧﺎن ﺿﻤﻦ دادن اﺳﺘﻘﻼل ﻻزم به ایشان در تصمیم گیری در ﻣﺤﺪوده ﺗﻌﺮ یف ﺷﺪه و قبول مسئولیت رﻓﻊ ﻣﺸﻜﻼت پیش آﻣﺪه در ﺑﺨﺶ و ﺣﻞ اﺧﺘﻼﻓﺎت پیش آمده بین ﻫﻤﻜﺎران با یکدیگر و یا با سایر ﭘﺮﺳﻨﻞ بیمارستان در زمان و ﻣﻜﺎن ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻫﺴﺘﻨﺪ . 9 - اﺣﺘﺮما به قوانین و دﺳﺘﻮراﻟﻌملهای بیمارستان آموزشی ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ، داﻧﺸﻜﺪه و داﻧﺸﮕﺎه و ﻋﻤﻞ ﺑﻪ آن. |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در اورژانس:---- |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در درمانگاه و برنامه های صبح: 1- اﺟﺮاي ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﺮﺧﺸﻲ دﺳﺘﻴﺎران ﺳﺎل ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻃﺒﻖ ﺑﺮنامهﻫﺎي ﻣشخصﺷﺪه اﻧﺠﺎم میگیرد. 2- ﺳﺎﻋﺖ ﺣﻀﻮر دﺳﺘﻴﺎران در کلاسها 8 ﺻﺒﺢ اﺳﺖ ﻛﻪ اﻳﻦ زﻣﺎن ﺑﺮ اساسﺻﻼﺣﺪﻳﺪ ﮔﺮوه ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻛﻨﺪ . 3- دﺳﺘﻴﺎران ﺳﺎل اول در 3 ﻣﺎه اول ﺷﺮوع دوره دﺳﺘﻴﺎري ﺧﻮد ﺗﺤﺖ ﻧﻈﺮ دﺳﺘﻴﺎر ﺳﺎل دوم ﻳﺎ ﺳﻮم ﺑﻴﻤﺎران را ﻣﻌﺎینه و ﻣﻌﺎلجه می ﻧﻤﺎﻳند و ﻣﺠﺎز ﺑﻪ زدن ﻣﻬﺮ در دﺳﺘﻮرات داروﻳﻲ ﺑﻴﻤﺎر نیستند. 4- دستیاران ﺳﺎل ﻫﺎي ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻫﺮ ﺑﺨﺶ موظف به آﻣﻮزش ﺣﺪاﻗﻞ ﻫﺎي آﻣﻮزﺷﻲ آن ﺑﺨﺶ به دﺳﺘﻴﺎران ﺳﺎل ﭘﺎﻳﻴﻦ تر در قالب کنفرانس های آﻣﻮزﺷﻲ درون ﺑخشی و ﻳﺎ راﻧﺪ آﻣوزشی اﺳﺖ . 5- ﺑﻴﻤﺎران در درماننگاهها ﺗﻮﺳﻂ دستیارانﺳﺎل اول معاینه می شوند و ﭘﺲ از اراﺋﻪ معاینه و ﺷﺮح ﺣﺎل بیمار ﺑﻪ دﺳﺘﻴﺎر ﺳﺎل ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺑﺎ اﺳﺘﺎد ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻣﻮرد ﻣﺸﻮرت قرار میگیرند . 6- ﻛﻠﻴﻪ ﭘﺮوﺳﻴﺠﺮﻫﺎ اﻋﻢ از ﺗﺰرﻳﻘﺎت و ﻳﺎ مانیپولاسیون ﭘﺲ از ﻣﻌﺎﻳﻨﻪ ﺗﻮﺳﻂ دﺳﺘﻴﺎر ﻣﺎﻓﻮق درﻣﺎنگاه و اراﺋﻪ و ﻛﺴﺐ ﻧﻈﺮ اﺳﺘﺎد ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺠﻮﻳﺰ ﺑوده و در روﻧﺪ اﻧﺠﺎم ﭘﺮوﺳﻴﺠﺮ رﻋﺎﻳﺖ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻣﺮاﺗﺐ ذﻛﺮ ﺷﺪه در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ آﻣﻮزﺷﻲ دﺳﺘﻴﺎران ﺿﺮوري اﺳﺖ . 7- در ﺑﻴﻤﺎران ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻛﻨﻨﺪه ﺑﻪ درﻣﺎنگاه EDX اﺑﺘﺪا ﺗﻮﺳﻂ دﺳﺘﻴﺎر ﺳﺎل ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺗﺮ ﺷﺮح ﺣﺎل و ﻣﻌﺎﻳﻨﻪ اﻧﺠﺎم ﺷﺪه و ﺳﭙﺲ توسط دستیار ﻣﺎﻓﻮق و ﻧﻈﺎرت اﺳﺘﺎد ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺗﺴﺖ EDX اﻧﺠﺎم میﺷﻮد . 8- دﺳﺘﻴﺎران ﻣﻮﻇﻒ ﺑﻪ اﻳﺠﺎد ﭘﺮوﻧﺪه در ﺧﺼﻮص ﺑﻴﻤﺎران ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻛﻨﻨﺪه ﺑﻪ درﻣﺎﻧﮕﺎه ﻣﻲ ﺑﺎﺷﻨﺪ ، ﺑﺨﺼﻮص در ﺑﻴﻤﺎراﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ واﺳﻄﻪ ﻣﺎﻫﻴﺖ ﺑﻴﻤﺎري ﻧﻴﺎز ﺑﻪ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻣﺠﺪد دارﻧﺪ. |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در کشیک عصر و شب:-- |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در اتاق عمل*:-- |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در گزارش صبحگاهی:-- |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در کنفرانسها: حضور در همایش ها و کنفرانسهای مرتبط با رشته طب فیزیکی و توانبخشی در صورت امکان و با اجازه گروه |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در ژورنال کلاب:ارایه ژورنال کلابتوسط دستیاران سال سه در چهارشنبه آخر هر ماه و شرکت فعال تمامی دستیاران در آن |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در مرکز مهارتهای بالینی*:-- |
||||||||
جدول زمانبندی ارائه دوره |
||||||||
ساعت 14-13 |
ساعت 13-12 |
ساعت 12-11 |
ساعت 11-10 |
ساعت 10-9 |
ساعت 9-8 |
ساعت 8-7 |
روز |
ردیف |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
کلاس فرونترا و کینزیولوژی |
|
شنبه |
1 |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
کلاس آناتومی |
|
یکشنبه |
2 |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
کلاس برادوم و دلیزا |
|
دوشنبه |
3 |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
کلاس آناتومی |
|
سه شنبه |
4 |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
حضور در درمانگاه(OPD) بخش نوار عصب و عضله(EDX) بخش توانبخشی(Rehabilitation) |
کلاس دومیترو و ژورنالها |
|
چهارشنبه |
5 |
---------- |
|
Case presentation |
Case presentation |
جلسات پژوهشی و شورای گروه |
جلسات پژوهشی و شورای گروه |
|
پنج شنبه |
6 |
* این قسمت توسط گروههای آموزشی که ارائه میشود تکمیل میگردد.
جدول دو: پایش کیفی و کمی طرح دوره و محتواها در سامانه
ردیف |
نام درس یا دوره[1] |
تعداد واحد |
نوع آموزش مجازی[2] |
تعداد محتوا به تفکیک نوع ارائه |
معرفی درس یا دوره در سامانه نوید دارد/ندارد |
درصد مطابقت اجرای دوره با طرح دوره |
درصد مطابقت طرح دوره با کوریکولوم |
تعداد محتوا |
تعداد گفتگو |
تعداد پیام |
تعداد تکلیف |
تعداد بازخورد |
بازه زمانی بارگذاری جلسات درس |
||
تعداد همزمان |
تعداد غیرهمزمان |
اسلاید با صوت |
اسلاید بدون صوت |
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
جدول سه : بررسی کیفی محتوای هر جلسه بارگذاری شده در سامانه نوید
ردیف |
نکات کلیدی در تهیه اسلاید |
شرح |
مطلوب3 |
نیمه مطلوب2 |
نامطلوب1 |
وجود ندارد0 |
1 |
اسلاید عنوان جلسه و معرفی استاد |
اسلاید اول حاوی عنوان جلسه و معرفی فرد شامل نام و نام خانوادگی، مرتبه و رشته تحصیلی فرد ارائه دهنده باشد. |
|
|
|
|
2 |
اسلاید اهداف درس |
1 تا 2 اسلاید اول بیانگر محتوای اسلایدها و اهداف درس باشد. |
|
|
|
|
3 |
شماره گذاری اسلایدها |
اسلایدها باید شماره گذاری شوند. |
|
|
|
|
4 |
وجود عنوان برای هر اسلاید |
عنوان هر اسلاید مشخص باشد یا در صورت تکراری بودن واژه ادامه در اسلاید بعدی آورده شود. |
|
|
|
|
5 |
اسلاید نتیجه گیری |
برای اشاره به نکات کلیدی عنوان شده در سخنرانی باید حداقل یک اسلاید نتیجه گیری در پایان ارائه قرار گیرد. |
|
|
|
|
6 |
اسلایدطرح سوال |
در پایان ارائه، اسلاید طرح سوال به منظور مشارکت مخاطبین، بی نتیجه رها نکردن مطلب و ایجاد یک طرح کلی جهت مطرح کردن سوالات قرار داده شود. |
|
|
|
|
7 |
سایز اسلاید |
لازم است سایز اسلایدها widescreen16:9 باشد. در منوی design در قسمت Slide size گزینه widescreen16:9 را انتخاب نمایید. |
|
|
|
|
8 |
منابع مورد استفاده |
ترجیحا منابع مورد استفاده در پایین هر اسلاید نوشته شود و لزوما در پایان ارائه آورده شود. |
|
|
|
|
9 |
استفاده ازتغییر رنگ فونت یا BOLD کردن |
تغییر رنگ یا بزرگ کردن کلمات کلیدی به منظور فهم بهتر استفاده شود. |
|
|
|
|
10 |
استفاده از بولت یا عدد برای هر ایده |
هر نکته با استفاده از عدد یا بولت نمایش داده شود. |
|
|
|
|
11 |
استفاده از جملات کوتاه و کلیدی |
در هر اسلاید 3 تا 5 نکته بیان شود. |
|
|
|
|
12 |
انیمیشن اسلایدها |
از کاربرد انیمیشن های متنوع و زیاد در اسلایدها جلوگیری شود. |
|
|
|
|
13 |
ساختار اسلاید (تعداد کلمه و تعداد خط) |
در هر اسلاید بیش از 3 تا 5 خط نباشد. در هر خط در حد 4 تا 5 کلمه مفهوم رسانده شود و نکات ارائه شده به صورت جمله بندی کامل نباشد. |
|
|
|
|
14 |
سادگی زمینه اسلاید |
ساده و جذاب باشد، روشن (ترجیحا سفید) باشد و در همه اسلایدها مشابه باشد. |
|
|
|
|
15 |
نوع فونت |
فونت مرسوم و قابل خواندن (مثلا برای عنوان ها فونت B Titr و برای متن اصلی B Nazanin) استفاده شود. |
|
|
|
|
16 |
سایز فونت |
فونت نوشتاری حداقل 18 باشد و سایزفونت عنوان بزرگتر از سایز فونت محتوای تکمیلی باشد (بهتر است سایز عنوان ها 34 و سایز متن اصلی 24 باشد). |
|
|
|
|
17 |
رنگ فونت |
رنگ فونت با رنگ زمینه در تضاد باشد و از بیش از 4 رنگ در یک جلسه درس استفاده نشود. |
|
|
|
|
18 |
رعایت نکات نگارشی |
اسلایدها عاری از غلط املایی، اشتباه در دستور زبان و کلمات تکراری باشد. اگر اسلایدها انگلیسی تهیه می شوند، حرف اول هر خط بزرگ نوشته شود |
|
|
|
|
19 |
کیفیت تصاویر |
از اشکال و تصاویر با وضوح بالا استفاده شود. از کاربرد جداول با محتوای زیاد در یک اسلاید اجتناب شود |
|
|
|
|
20 |
تعداد اسلاید یک جلسه 30 دقیقه ای |
به ازای یک جلسه یکساعته ، 20تا30 اسلاید |
|
|
|
|
21 |
حجم فایل |
دریافت فایل ها توسط دانشجو و هزینه اینترنت مصرفی، بهتر است حجم تصاویر بکار برده شده در اسلایدها کاهش یابد و فایل ها با استفاده از نرم افزارهای مناسب (ازجمله rar و ....) فشرده سازی شود. |
|
|
|
|
22 |
کیفیت صدا |
صدای اسلایدها باید رسا و واضح بوده و فاقد صدای پس زمینه و محیطی مزاحم باشد. در هنگام تهیه کیفیت صدا مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت وجود مشکل شخصا یا با کمک مسوولین آموزش مجازی دانشکده مرتفع گردد. |
|
|
|
|
جمع نمره |
|
مطلوب بیشتر از 70 درصد نیمه مطلوب30تا70 درصد نامطلوب کمتر از 30 درصد
جدول چهار: فرم ارزشيابي دروس بالينی
دانشجوي گرامي : سلام عليکم
ارتقاء كيفيت آموزش بدون بهرهگيري از نظر يادگيرندگان ميسر نميباشد. پاسخهاي دقيق شما موجب بهبود نحوه ارائه و چگونگي درس و مسائل مربوط به آن خواهد بود. نتايج ارزشيابي اين درس به اطلاع مدير گروه و مسئول درس خواهد رسيد. توضيح اينكه اين فرم عمدتاً به ارزشيابي درس تاكيد دارد و به منظور يك يا تمامي استادان درس نميباشد.
رديف |
موضوع |
بسيار موافقم |
موافقم |
مخالفم |
بسيار مخالفم |
نظري ندارم |
1 |
شناسنامه درس در ابتداي دوره در دسترس من (سايت، كتبي) قرار گرفت. |
5 |
4 |
2 |
1 |
3 |
2 |
اطلاعات موجود در شناسنامه درس براي گذراندن درس روشن و كافي بود. |
5 |
4 |
2 |
1 |
3 |
3 |
اهداف درس براي من رسا و روشن بود. |
5 |
4 |
2 |
1 |
3 |
4 |
اين درس به اهداف يادگيري خود دست يافت. |
5 |
4 |
2 |
1 |
3 |
5 |
اين كار آموزي امكان به كارگيري آموختههاي تئوري من را فراهم نمود. |
5 |
4 |
2 |
1 |
3 |
6 |
در اين كار آموزي فرصتهاي يادگيري كافي براي من فراهم شد. |
5 |
4 |
2 |
1 |
3 |
7 |
اين كارآموزي به من در شناخت مسئوليت حرفهاي كمك نمود. |
5 |
4 |
2 |
1 |
3 |
8 |
در اين كارآموزي روشهاي آموزش باليني مناسب استفاده شد. |
5 |
4 |
2 |
1 |
3 |
9 |
در آموزش باليني بازخوردهاي مناسب و به موقع به من داده شد. |
5 |
4 |
2 |
1 |
3 |
10 |
براي دستيابي به اهداف اين درس محيطهاي مناسبي انتخاب شده بود. |
5 |
4 |
2 |
1 |
3 |
11 |
اين كارآموزي طبق برنامه اعلام شده توسط گروه انجام گرفت. |
5 |
4 |
2 |
1 |
3 |
12 |
نحوه ارزشيابي و نمره دهي اين درس مناسب بود. |
5 |
4 |
2 |
1 |
3 |
در مجموع اين كارآموزي توانست توانمنديها و مهارتهاي من را ارتقاء دهد:
O10 O9 O8 O7O 6 O 5 O4 O 3 O2 O 1
لطفاً در صورتي كه نظر يا پيشنهادي جهت بهبود نحوه ارائه و چگونگي اين درس داريد، مرقوم فرمائيد.
طرح دوره بالینی یا course plan
سال تحصیلی:99-98 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
گروه آموزشی: طب فیزیکی و توانبخشی |
دوره: دستیاری تخصصی بالینی |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
نام درس: اصول طب فیزیکی و توانبخشی |
شماره درس : |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
نام مسوول دوره: دکتر مغروری |
مکان برگزاری دوره: بیمارستان های الزهرا و امین |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
شروع و پایان دوره: مهر 98 الی خرداد 99 |
طول دوره: یک سال |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
آدرس دفتر گروه: بیمارستان الزهرا(س) - طبقه زیرزمین |
تلفن دفتر گروه:36700666 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ساعت و روزهای تماس با مسوول دوره: |
Email: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
هدف کلی دوره: هدف از دوره آموزشی دستیاری رشته طب فیزیکی و توانبخشی تربیت پزشک متخصصی است که پس از طی دوره دستیاری بتواند خدمات تخصصی و علمی را در محدوده تعریف شده این رشته به جامعه ارائه نماید. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
اهداف اختصاصی دوره: متخصص این رشته باید آگاهی کاملی از آناتومی و کینزیولوژی سیستم عضلانی اسکلتی، فیزیولوژی و آناتومی اعصاب محیطی و مرکزی، روش انجام و تفسیر مطالعات طب الکترودیاگنوز، تشخیص و درمان انواع سندرم های درد عصبی، اسکلتی عضلانی، تشخیص اختلالات و نواقص عملکردی در انواع بیماری ها و روش بهبود عملکرد به کمک تکنیک های توانبخشی و طب فیزیکی را دارا بوده و توانایی های لازم در حیطه های دانشی، نگرشی و عملکردی کسب نموده و بتواند از این توانایی ها به شکل فردی و به عوان رهبر تیم توانبخشی برای پیشگیری، تشخیص، درمان، توانبخشی، آموزشی و پژوهشی در حیطه طب فیزیکی و توانبخشی و در جهت حفظ و ارتقای سلامت جامعه استفاده نماید. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
جدول کلاسهای نظری |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ردیف |
تاریخ |
موضوع |
مدرس |
ساعت |
مکان |
طرح درس |
اسلاید |
درسنامه |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
شنبه ها |
اصول طب فیزیکی و توانبخشی برادوم/دلیزا |
دستیاران سال 2 |
8 تا 9:15 |
بیمارستان الزهرا کلاس درس پاتولوژی |
. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | یکشنبه ها | صول طب فیزیکی و توانبخشی برادوم/دلیزا | دستیاران سال 2 | 8:15 تا 9:15 | بیمارستان الزهرا کلاس درس یک | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
دوشنبه ها |
الکترودیاگنوز دومیترو |
دستیاران سال 3 |
8 تا 9:15 |
بیمارستان الزهرا کلاس درس پاتولوژی |
. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 |
سه شنبه ها |
اصول طب فیزیکی و توانبخشی برادوم/دلیزا |
دستیران سال 2 |
8:15 تا 9:15 |
بیمارستان الزهرا کلاس درس یک |
. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
چهارشنبه ها |
اصول طب فیزیکی و توانبخشی فرونترا |
دستیاران سال 1 |
8:15 تا 9:15 |
بیمارستان امین کلاس درس |
. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | پنجشنبه ها | کنفرانس هفتگی | اساتید | 8 تا 10 | بیمارستان های الزهرا و امین | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
جدول مهارتهای عملی ضروری |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
پروسيجرهاي طب فيزيكي مورد انتظار به تفكيك سال
پروسيجرهاي الكترودياگنوزيس جهت سال 2 و 3
منابع اصلی درس (عنوان کتاب، نام نويسنده، سال و محل انتشار، نام ناشر، شماره فصول يا صفحات مورد نظر در اين درس- در صورتی که مطالعه همه کتاب يا همه مجلدات آن به عنوان منبع ضروری نباشد) آناتومی اندام، هولینشید، 2008 منابع فرعی درس (کتاب، مجله، سامانه و...): Archieves of physical medicine and rehabilitatin-May 2018-Dec 2019
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
نحوه ارزشيابی فراگیر و بارم مربوط به هر ارزشيابی الف) تکوینی (ارزشیابیهای حین دوره) آزمون های درون بخشی کتبی ویژه دستیاران سال اول، آزمون mini-CEX بارم:
ب) تراکمی (ارزشیابیهای پایان دوره) آزمون کتبی پره ارتقا، آزمون OSCE، آزمون کتبی ارتقا بارم: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
قوانین و مقررات آموزشی دوره: اجرای برنامه چرخشی دستیارن طبق برنامه مشخص شده – ساعت حضور دستیاران در کلاس 8 الی 9 صبح- حضور در درمانگاه و بخش توانبخشی ساعت 10 تا 14- شرکت در کلاسهای آموزشی طبق برنامه و تدریس سرفصل های تعیین شده -انجام وظایف آموزشی طبق برنامه-انتخاب و تصویب موضوع پایان نامه قبل از آزمون ارتقای سال اول به دوم و و دفاع از پایان نامه شش ماه قبل از آزمون بورد - شرکت در ازمون های کتبی و عملی |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
سياست مسؤول دوره در مورد نظم و انضباط و اجرای قوانین آموزشی و درمانی: دستیاران موظفند طبق برنامه ای که از طرف گروه بر اساس برنامه آموزشی مصوب رشته تنظیم می شود، در کلیه فعالیت های آموزشی پژوهشی و تشخیصی درمانی به طور فعال شرکت نمایند.
|
شرح وظایف فراگیران در بخش: پاسخگویی به مشاوره های درخواست شده از سوی بخش های بالینی تحت نظر استاد مربوطه
|
||||||||
شرح وظایف فراگیران در درمانگاه: اخذ شرح حال و معاینه بالینی از بیماران مراجعه کننده به درمانگاه های طب فیزیکی و توانبخشی و درمانگاه نوار عصب و عضله |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در کنفرانسها: ارائه فصل یا فصول تعیین شده مطابق سرفصل های آموزشی از کتب مرجع تحت نظارت استاد مربوطه
|
||||||||
شرح وظایف فراگیران در ژورنال کلاب: ارائه آخرین مقالات موجود در ژورنال های معتبر طب فیزیکی و توانبخشی و بحث و مقایسه مقالات تحت نظارت استاد مربوطه |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در مرکز مهارتهای بالینی*: |
||||||||
جدول زمانبندی ارائه دوره |
||||||||
ساعت 14-13 |
ساعت 13-12 |
ساعت 12-11 |
ساعت 11-10 |
ساعت 10-9 |
ساعت 9-8 |
ساعت 8-7 |
روز |
ردیف |
|
درمانگاه |
درمانگاه |
درمانگاه |
درمانگاه
|
کلاس درس |
|
شنبه |
1 |
|
درمانگاه |
درمانگاه |
درمانگاه |
درمانگاه |
کلاس درس |
|
یکشنبه |
2 |
|
درمانگاه |
درمانگاه |
درمانگاه |
درمانگاه |
کلاس درس |
|
دوشنبه |
3 |
|
درمانگاه |
درمانگاه |
درمانگاه |
درمانگاه |
کلاس درس |
|
سه شنبه |
4 |
|
درمانگاه |
درمانگاه |
درمانگاه |
درمانگاه |
کلاس درس |
|
چهارشنبه |
5 |
|
|
|
|
کنفرانس |
کنفرانس |
|
پنج شنبه |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
جمعه |
7 |
* این قسمت توسط گروههای آموزشی که ارائه میشود تکمیل میگردد.