طرح دوره بالینی یا course plan
سال تحصیلی:1404-1403 |
|
||||||||
گروه آموزشی:پوست |
دوره: کارورزی |
||||||||
نام درس: بيماريهاي پوست |
شماره درس :41114111 |
||||||||
نام مسوول دوره:خانم دكتر فاطمه محقق |
مکان برگزاری دوره: درمانگاه و بخش پوست |
||||||||
شروع و پایان دوره هر ماه به صورت یک دوره 15 روزه |
طول دوره:15 روز |
||||||||
آدرس دفتر گروه:بيمارستان الزهرا |
تلفن دفتر گروه:36202087 |
||||||||
ساعت و روزهای تماس با مسوول دوره: روزهاي چهار شنبه |
Email: |
||||||||
هدف کلی دوره: آموزش تئوري وعملي در مورد بيماريهاي پوست |
|||||||||
اهداف اختصاصی دوره: توانایی معاینه برای تشخیص پدیکولوز رو داشته باشند و طریقه مصرف دارو و توصیه های لازم در این زمینه را بدانند. ۲-پمفیگوس را تشخیص داده و در صورت شک ارجاع دهند. ۳-اورژانس های پوستی مثل واکنش های دارویی و آنژیوادم را بشناسند و اقدامات اولیه را انجام داده و ارجاع دهند. ۴-تشخیص سرطان های شایع پوستی را یاد گرفته و جهت نمونه برداری و درمان های لازم ارجاع دهند. ۵-تشخیص و درمان انواع اگزما را بدانند. ۶-تشخیص و درمان های درماتوفیت های سطحی را بدانند. ۷- توانایی تشخیص و درمان لشمانیوز را داشته باشند. ۸-انواع ریزش مو را بدانند و درمان های خط اول را بدانند و در صورت وجود ریزش موهای اسکارگزار ارجاع دهند. ۹- توانایی شناسایی درمان آکنه وولگاریس را داشته باشند. ۱۰-بیماری های پسوریازیس و لیکن پلان را بشناسند. |
|||||||||
جدول کلاسهای نظری |
|||||||||
ردیف |
تاریخ |
موضوع |
مدرس |
ساعت |
مکان |
طرح درس |
اسلاید |
درسنامه |
|
|
روز دوم دوره ترم |
بيماريهاي شايع پوست |
اساتيد ودستياران |
2.5 |
الزهرا |
2 |
*4 |
.* |
|
|
روزنهم دوره ترم |
اورژانسهاي بيماريهاي پوست |
اساتيد ودستياران |
2.5 |
الزهرا |
2 |
4* |
.* |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
4 |
. |
|
جدول مهارتهای عملی ضروری |
|||||||||
ردیف |
مهارت |
تعداد مشاهده |
تعداد اجرای زیر نظر |
تعداد اجرای مستقل |
|||||
|
مشاهده گري بيوپسي ، كرايو ، كوتر ، اكسيزيون ساده
|
15 |
- |
- |
|||||
|
|
|
|
|
|||||
منابع اصلی درس (عنوان کتاب، نام نويسنده، سال و محل انتشار، نام ناشر، شماره فصول يا صفحات مورد نظر در اين درس- در صورتی که مطالعه همه کتاب يا همه مجلدات آن به عنوان منبع ضروری نباشد) درسنمامه جامع بيماريهاي پوست تاليف دانشگاه تهران – Bologniac. Habif منابع فرعی درس (کتاب، مجله، سامانه و...): |
|||||||||
نحوه ارزشيابی فراگیر و بارم مربوط به هر ارزشيابی الف) تکوینی (ارزشیابیهای حین دوره) * بارم: پنج از بيست نمره
ب) تراکمی (ارزشیابیهای پایان دوره) * بارم:بيست از بيست نمره كه ميانگين نمرات اخذ مي گردد. |
|||||||||
قوانین و مقررات آموزشی دوره: حضور وغياب ، شركت فعالانه در راند ودرمانگاه . كلاسهاي تئوري وسخنرانيها ، حضور در اطاق عمل درمانگاه جهت مشاهده پروسيجرهاي ضروري
|
|||||||||
سياست مسؤول دوره در مورد نظم و انضباط و اجرای قوانین آموزشی و درمانی: فعاليت كارورزان علاقمند به پژوهش در همكاري در پروپزوالها وطرحهاي كارآزمايي بالني ، ترجمه مقالات وكمك به نوشتن مقالات casereport در جهت تشويق كارورزان علاقمند به امور پژوهشي ، سه غيبت غير مجاز در طول دوره برابر با حذف درس خواهد بود |
|||||||||
شرح وظایف فراگیران در بخش: حضور در راند ،حضور در زمان ويزيت بيماران بخش ، شركت در كنفرانس بخش ، پي گيري ، follow بيماران بستري |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در اورژانس: ويزيت اوليه بيمار همراه با رزيدنت |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در درمانگاه: حضورزمان ويزيت ومعاينه بيماران ، شرح حال اوليه بيماران شركت در بحث علمي |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در کشیک عصر و شب: نداريم |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در اتاق عمل*: مشاهده گري بيوپسي ، كرايو ، كوتر ، اكسيزيون ساده
|
||||||||
شرح وظایف فراگیران در گزارش صبحگاهی: نداريم |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در کنفرانسها: حضور در جلسه وپژوهش وپرسش وپاسخ |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در ژورنال کلاب: حضور در جلسه |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در مرکز مهارتهای بالینی*: نداريم |
||||||||
جدول زمانبندی ارائه دوره |
||||||||
ساعت 14-13 |
ساعت 13-12 |
ساعت 12-11 |
ساعت 11-10 |
ساعت 10-9 |
ساعت 9-8 |
ساعت 8-7 |
روز |
ردیف |
بخش |
كلاس درس |
مشاوره |
درمانگاه |
درمانگاه |
راند بخش |
شنبه |
1 |
|
بخش |
كلاس درس |
مشاوره |
درمانگاه |
درمانگاه |
راند بخش |
یکشنبه |
2 |
|
بخش |
كلاس درس |
مشاوره |
درمانگاه |
درمانگاه |
راند بخش |
دوشنبه |
3 |
|
بخش |
كلاس درس |
مشاوره |
درمانگاه |
درمانگاه |
راند بخش |
سه شنبه |
4 |
|
بخش |
كلاس درس |
مشاوره |
درمانگاه |
درمانگاه |
راند بخش |
چهارشنبه |
5 |
|
بخش |
كلاس درس |
مشاوره |
درمانگاه |
درمانگاه |
راند بخش |
پنج شنبه |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
جمعه |
7 |
* این قسمت توسط گروههای آموزشی که ارائه میشود تکمیل میگردد.