طرح دوره بالینی یا course plan فیزیست
سال تحصیلی: 1404-1403 |
|
||||||||
گروه آموزشی: رادیوانکولوژی |
دوره: علوم پایه - روزانه |
||||||||
نام درس: رادیوبیولوژی بالینی و انکولوژی پرتوی |
شماره درس : 134678 و 1345772 |
||||||||
نام مسوول دوره: دکتر مهناز رعایائی |
مکان برگزاری دوره: کلاس آموزشی گروه رادیوانکولوژی |
||||||||
شروع و پایان دوره: 1403/7/1 تا 1404/6/31 |
طول دوره: یک سال |
||||||||
آدرس دفتر گروه: خ خیام ـ کوی نهرفرشادی ـ بیمارستان سیدالشهداء(ع) |
تلفن دفتر گروه: 32337964 |
||||||||
ساعت و روزهای تماس با مسئول دوره: همه روزه از ساعت 9 صبح الی 12 ظهر |
Email: roayaei@med.mui.ac.ir |
||||||||
هدف کلی دوره: 1.آشنایی با مفهوم انکولوژی می باشد. 2. دانستن کلیات درمان کنسر را بداند. 3. رادیوتراپی کنسر و مفهوم درمان با اشعه را کامل درک کنند. |
|||||||||
اهداف اختصاصی دوره: در پایان دوره فراگیر باید 1.دانستن اپیدمیولوژی کل سرطانها 2.آناتومی کلی از بدن جهت تعیین اهداف هدف الزامی است. 3.شناسایی کامل در مورد پاتولوژی های گوناگون ارگانهای بدن و زیر شاخه های هر کدام. 4.کلیات درمانهای جراحی کنسر و کلیه درمانهای رادیوتراپی و شیمی درمانی را بداند. | |||||||||
جدول کلاسهای نظری |
|||||||||
ردیف |
تاریخ |
موضوع |
مدرس |
ساعت |
مکان |
طرح درس |
اسلاید |
درسنامه |
|
1 |
1403/7/29 |
اتیولوژی و شیوع سرطان |
آقای دکتر خادمی |
8-10 صبح |
سالن شوراء |
2 |
4 |
با همکاری استاد و رزیدنت |
|
2 |
1403/8/06 |
مروری بر روشهای درمان سرطان |
خانم دکتر کیانی نیا |
8-10 صبح |
سالن شوراء |
2 |
4 |
با همکاری استاد و رزیدنت |
|
3 |
1403/8/7 |
تقطیع دوز و تندی دز در رادیوتراپی |
آقای دکتر عابدی |
8-10 صبح |
سالن شوراء |
2 |
4 |
با همکاری استاد و رزیدنت |
|
4 |
1403/8/13 |
Staging و Grading سرطان |
آقای دکتر خادمی |
8-10 صبح |
سالن شوراء |
2 |
4 |
با همکاری استاد و رزیدنت |
|
5 | 1403/8/14 | رادیوبیولوژی تکنیکهای پرتودرمانی | آقای دکتر عابدی | 8-10 صبح | سالن شوراء | 2 | 4 | با همکاری استاد و رزیدنت | |
6 | 1403/8/21 | نقش متخصص فیزیک پزشکی در بخش انکولوژی | آقای دکتر عابدی | 8-10 صبح | سالن شوراء | 2 | 4 | با همکاری استاد و رزیدنت | |
7 | 1402/8/19 | کانسر پروستات | آقای دکتر اخوان | 8-10 صبح | سالن شوراء | 2 | 4 | با همکاری استاد و رزیدنت | |
8 | 1402/8/24 | کانسر رحم و تخمدان | خانم دکتر نجفی زاده | 8-10 صبح | سالن شوراء | 2 | 4 | با همکاری استاد و رزیدنت | |
9 | 1402/9/2 | کانسر پروستات | آقای دکتر اخوان | 8-10 صبح | سالن شوراء | 2 | 4 | با همکاری استاد و رزیدنت | |
10 | 1401/9/7 | CNS | خانم دکتر کیانی نیا | 8-10 صبح | سالن شوراء | 2 | 4 | با همکاری استاد و رزیدنت | |
جدول مهارتهای عملی ضروری |
|||||||||
ردیف |
مهارت |
تعداد مشاهده |
تعداد اجرای زیر نظر |
تعداد اجرای مستقل |
|||||
1 |
آشنایی با چگونگی انجام پلن IMRT |
30 |
20 |
1 |
|||||
2 |
شرکت در طراحی درمان 3D و آماده سازی بیمار جهت پلان درمان |
20 |
15 |
1 |
|||||
3 |
چگونگی وارد کردن فایلهای دایکام به نرم افزار طراحی درمان توموتراپی |
20 |
10 |
10 |
|||||
4 | آشنائی با دوزیمتری مطلق دستگاههای شتاب دهنده | 5 | 5 | 1 | |||||
5 | آشنایی با دوزیمتری نسبی دستگاههای شتابدهنده | 5 | 5 | 0 | |||||
6 | آشنایی با کنترل کیفی دستگاههای شتابدهنده خطی پزشکی | 5 | 5 | 2 | |||||
7 | آشایی با کنترل کیفی دستگاههای توموتراپی | 5 | 5 | 1 | |||||
منابع اصلی درس : ( 2020 Devita 2019 , Perez) منابع فرعی درس : (مقاله ها ، NCCN) |
|||||||||
نحوه ارزشيابی فراگیر و بارم مربوط به هر ارزشيابی الف) تکوینی (ارزشیابیهای حین دوره) : ـــــ بارم: ــــ
ب) تراکمی (ارزشیابیهای پایان دوره) : آزمون کتبی تستی چهار گزینه ای بارم: 60 |
|||||||||
قوانین و مقررات آموزشی دوره: رعایت نظم و انضباط، رعایت پوشش و وضعیت ظاهری، برخورد محترمانه با بیمار و ... ، انجام امور محول شده چه در زمینه درمانی و چه در زمینه آموزشی به نحو احسن، کسب حداقل نمره تعیین شده در هر یک از آزمون های برگزار شده. |
|||||||||
سياست مسؤول دوره در مورد نظم و انضباط و اجرای قوانین آموزشی و درمانی: در صورت عدم رعایت نظم از جمله حضور به موقع ،کسر از نمره اخلاق حرفه ای + تذکر شفاهی و در صورت تکرار ضمن تذکر کتبی طرح در کمیته اخلاق گروه می گردد .تاکید زیاد بر روی اجرای قوانین آموزشی و درمانی وجود دارد و در صورت عدم انجام توسط دانشجویان، تذکر شفاهی و کتبی داده خواهد شد. |
شرح وظایف فراگیران در بخش: ندارد |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در اورژانس: ندارد |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در درمانگاه: ندارد |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در کشیک عصر و شب: ندارد |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در اتاق عمل*: ندارد |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در گزارش صبحگاهی: ندارد |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در کنفرانسها: ندارد |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در ژورنال کلاب: ندارد |
||||||||
شرح وظایف فراگیران در مرکز مهارتهای بالینی*: ندارد |
||||||||
جدول زمانبندی ارائه دوره : ندارد |
||||||||
ساعت 14-13 |
ساعت 13-12 |
ساعت 12-11 |
ساعت 11-10 |
ساعت 10-9 |
ساعت 9-8 |
ساعت 8-7 |
روز |
ردیف |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
شنبه |
1 |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
یکشنبه |
2 |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
دوشنبه |
3 |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
سه شنبه |
4 |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
چهارشنبه |
5 |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
پنج شنبه |
6 |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
___ |
جمعه |
7 |
* این قسمت توسط گروههای آموزشی که ارائه میشود تکمیل میگردد.
سالن درس دفتر گروه رادیوانکولوژی |