رفتن به محتوای اصلی
x

طرح دوره  بالینی یا course plan

 

سال تحصیلی: 1402-1401

ماه: 01/7/1 لغایت 01/12/25

گروه آموزشی: اطفال

دوره: پاییز و زمستان 1401

نام درس: دستیار فوق تخصصی غدد کودکان

شماره درس :

نام مسوول دوره: دکتر مهین هاشمی پور

مکان برگزاری دوره: کلاس درس غدد، مرکز آموزشی درمانی حضرت امام حسین(ع)

شروع و پایان دوره: 01/7/1 لغایت 01/12/25

طول دوره: دو سال

آدرس دفتر گروه: مرکز آموزشی درمانی حضرت امام حسین(ع)

تلفن دفتر گروه: 03133868247

ساعت و روزهای تماس با مسوول دوره: هر روز 12-8

Email:

هدف کلی دوره: آشنایی با مباحث آموزشی کریکولوم رشته غدد کودکان

اهداف اختصاصی دوره:

جدول کلاس تئوری

ردیف

تاریخ

موضوع

مدرس

ساعت

مکان

طرح درس

اسلاید

درسنامه

1

01/7/20

DKA

دکتر مستوفی زاده

9-10

کلاس درس غدد بیمارستان امام حسین(ع)

 

 

 

2

01/8/11

اختلال سیکل اور- هیپرآمونمی (1)

دکتر رستم پور

9-10

 

 

 

3

01/8/18

اختلال سیکل اور- هیپرآمونمی (2) دکتر رستم پور

9-10

 

 

 

4

01/8/25

اختلال سیکل اور- هیپرآمونمی (3) دکتر رستم پور

9-10

 

 

 

5

01/9/9

ارگانیک اسیدمی (1) دکتر رستم پور

9-10

 

 

 

6

01/9/23

ارگانیک اسیدمی (2) دکتر رستم پور

9-10

 

 

 

7

01/10/7

تفسیر پروفایل آسیل کارنیتین (1) دکتر رستم پور

9-10

 

 

 

8

01/10/21

تفسیر پروفایل آسیل کارنیتین (2) دکتر رستم پور

9-10

 

 

 

9

01/11/12

تفسیر پروفایل آسیل کارنیتین (3) دکتر رستم پور

9-10

 

 

 

10

01/11/26

تفسیر پروفایل آسیل کارنیتین (4) دکتر رستم پور

9-10

 

 

 

11

01/12/10

تفسیر پروفایل آسیل کارنیتین (5)

دکتر رستم پور

9-10

 

 

 

12

02/1/30

هیپوتیروئیدی در نوزادان

دکتر هاشمی پور

9-10

 

 

 

13

02/2/14

تفسیر تست های تیروئید

دکتر هاشمی پور

9-10

 

 

 

 

 

 

جدول مهارت های عملی ضروری

ردیف

مهارت

مشاهده

اجرای زیر نظر

اجرای مستقل

1

کار با گلوکومتر

 

 

 

2

تکنیک تزریق انسولین

 

 

 

 

 

 

 

 

منابع اصلی درس (عنوان کتاب، نام نويسنده، سال و محل انتشار، نام ناشر، شماره فصول يا صفحات مورد نظر در اين درس- در صورتی که مطالعه همه کتاب يا همه مجلدات آن به عنوان منبع ضروری نباشد) 

کتاب ویلیامز 2020- Up to date- کتاب پسودوبری

منابع فرعی درس:

آموزش های تئوری در حین انجام راند بالینی

نحوه ارزشيابی  فراگیر و بارم مربوط به هر ارزشيابی

الف) در طول دوره (ارزشیابی فعالیت  فراگیر در لاگ بوک، کارپوشه،....)                                                                     بارم:

 

ب) پايان دوره (کتبی و عملی)                                                                                                                                        بارم:

قوانین و مقررات آموزشی دوره:

 

 

 

سياست مسوول دوره در مورد برخورد با غيبت و تاخير فراگیر یا هرگونه نقض قوانین:

 

 

 

 

ساعت

12-13

ساعت 11-12

ساعت 10-11

ساعت 9-10

ساعت 8-9

ساعت 7-8

روز

ردیف

 

ژورنال (ارائه کننده فلو بخش)

ویزیت بخش و مشاوره ها

کمسیون نورومتابولیک مشترک با گروه نورولوژی دو بار در ماه

کمسیون گوارش متابولیک مشترک با گروه گوارش یک بار در ماه

گزارش صبحگاهی

 

شنبه

1

 

درمانگاه با حضور همه اساتید بخش

درمانگاه با حضور همه اساتید بخش

ویزیت بخش و مشاوره ها

Case report

 

یکشنبه

2

ویلیامز خوانی مشترک با گروه غدد بالغین 9 لغایت 10/5شب

ویزیت بخش و مشاوره ها

کمسیون غدد

کمسیون غدد

کمسیون غدد

 

دوشنبه

3

گراند راند مرکز طبی از ساعت 12/30 لغایت 13/30

درمانگاه

درمانگاه

از ساعت 9/5 درمانگاه

ویزیت بخش و مشاوره ها

 

سه شنبه

4

 

کنفرانس فلو

گراند راند

گراند راند

گزارش صبحگاهی

 

چهارشنبه

5

آموزش دیابت گابریک با همکاری اساتید بخش غدد از ساعت 12 لغایت 14

کنفرانس اساتید یا نورومتابولیک از ساعت 10/5لغایت 12

راند بخش و مشاوره ها 9/5 لغایت 10/5

کمسیون مشترک با بالغین از ساعت 7/5 لغایت 9/5

پنج شنبه

6

 

 

 

کنفرانس مشترک غدد کودکان و بالغین 9 لغایت 10 شب

جمعه

7